Gerdab.IR | گرداب

هشدار پلیس دربره موج سواری رسانه‌ای در فضای مجازی

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با توجه شایعه‌های ایجاد شده در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ ستاد جواد جهانشیری به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به اخبار و شایعه‌هایی که در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا می‌کند، اعتماد نکنند و حتما اخبار مهم را از سایت‌ها و رسانه‌های دیداری و نوشتاری مجاز پیگیری نمایند و همشهریان به اخبار کذب افرادی که موج سواری رسانه‌ای می‌کنند، توجه نکنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه چنانچه افراد مرتکب هر گونه هتک حرمت و یا نسبت‌های ناروا به فرد و یا سازمانی گردند، با ابزارهای قانونی ازسوی پلیس فتا رصد و شناسایی خواهند شد.

وی اظهارکرد: برخی افراد هنجارشکن با نادیده گرفتن قانون ازطریق فضای مجازی درصدد تغییر سبک زندگی و ملتهب کردن فضای روانی جامعه پیرامون افراد، سازمان‌ها و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی هستند که این عمل برابر قانون جرم است و پلیس فتا با چنین حرکتی طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.

در پایان رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با معرفی سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice. irشهروندان را دعوت به اطلاع از آخرین اخبار وموضوعات سایبری کشور کرد و افزود با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری و لینک ثبت گزارشات مردمی شهروندان می‌توانند هرگونه مورد مشکوک ویا گزارشات خود را مطرح نمایند و همچنین شهروندان استان خراسان رضوی می‌توانند با شماره تلفن ۲۱۸۳۹۱۸ پلیس فتا ف. ا. ا. خراسان رضوی تماس حاصل نمایند.