Gerdab.IR | گرداب

نقش سایبری بخش خصوصی در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴

آمریکا می‌خواهد طی سال‌های آینده، بخش خصوصی را وارد فضای سایبر کند. این بخش، تلاش اصلی را در قلمروی سایبری آمریکا بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ،گرداب مایکل هایدن (Michael Hyden)، رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، درباره‌ی نقش بخش خصوصی در سایبری آمریکا گفت: «ما نباید از دولت انتظار داشته باشیم تا در قلمروی سایبری نقش رهبر داشته باشد. هنجارهای اجتماعی، قانون فناوری و سیاست‌ها به‌سرعت تغییر کرده‌اند. دولت همیشه در پشت سر باید قرار گیرد. مرکز پاسخگویی سایبری در بخش خصوصی خواهد بود و دولت هم کاری را که به او محول شده است انجام می‌دهد.»

وی در مورد نقش بازارهای بیمه‌ی سایبری گفت: «دولت در این زمینه نقش مهمی ندارد و فقط باید از بخش خصوصی حمایت کند. دولت باید تا زمانی که بخش خصوصی وارد نشده است، وارد بازار بیمه‌های سایبری نشود. دولت باید مجازاتی را که برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در نظر گرفته است، حذف کند.»
همچنین هایدن در مورد نقش گوگل در امنیت سایبر، خاطرنشان ساخت: این شرکت در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده است. وی گوگل را نمونه‌ی بارز از شرکت‌هایی عنوان کرد که به بخش خصوصی برای تنظیم سیاست‌های این بخش کمک می‌کند. به‌علاوه وی تصریح کرد که بخش صنعتی باید متوجه اهمیت کمبود آزمایشگاه‌های سایبری باشد.