Gerdab.IR | گرداب

تغییر مرجع پیگیری شکایات بازار IT صحت ندارد

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در واکنش به اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده بود از طریق مذاکره با وزارت صنعت از این پس شکایات بازار IT به جای اتحادیه به این سازمان ارجاع می‌شود، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و شکایات همچنان به اتحادیه ارجاع می‌شود.

به گزارش گرداب، سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، در پاسخ به سوال فارس درباره اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اعلام کرده از طریق مذاکره با سازمان صنعت، معدن و تجارت از این پس شکایاتی که به سامانه 124 ارسال می‌شوند به جای اتحادیه فناوران رایانه به سازمان نظام‌صنفی ارجاع می‌شود و اخیرا نیز شکایاتی به این روش در نظام صنفی برگزار شده گفت: شاید سازمان نظام صنفی این درخواست را ارائه کرده باشد اما اتحادیه‌ها زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن  تجارت هستند و طی تفاهم‌نامه‌ای که بین این اتحادیه و سازمان امضا شده تمامی شکایاتی که با سامانه 124 ارسال می‌شوند به اتحادیه ارجاع و در کمیسیون شکایات اتحادیه ارجاع می‌شوند.

وی ادامه داد: تا به امروز نیز روزانه شکایاتی که از طریق سامانه 124 ارسال شده مورد بررسی قرار گرفته و در مدت 15 روز نیز جواب شکایت اعلام می‌شود که در صورتی که رضایت شاکی جلب شود پرونده مختومه و در غیر این صورت پرونده به سازمان صنعت ارجاع می‌شود.

میرمهدی در پاسخ به سوال دیگر فارس، مبنی بر اینکه سازمان نظام صنفی اعلام می‌کند که به دلیل وجود این سازمان در صنف رایانه اساسا شکایات بازار IT باید از طریق این سازمان پیگیری شود گفت: طبق قانون نظام صنفی 140 اتحادیه در تهران و 7800 اتحادیه در شهرستان ها فعالیت می‌کنند و سازمان نظام صنفی نیز وظیفه حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار و شرکت‌هایی که در  حوزه تولید و صادرات نر‌م‌افزار فعالیت دارند را برعهده دارد که این دو قانون هیچ ارتباطی با هم ندارند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: این اتحادیه متولی شرکت‌های حقیقی و حقوقی است که در حوزه فروش و خدمات پس از فروش فعالیت می‌کنند و این افراد باید از اتحادیه مجوز بگیرند.

وی گفت: همچنان که اگر شکایتی از یک واحد صنفی به اتحادیه ارجاع شود ابتدا عضویت این واحد در اتحادیه بررسی می‌شود و اگر پروانه کسب نداشته باشد واحد صنفی پلمب خواهد شد.

میرمهدی تاکید کرد: اگر قرار باشد مرجع رسیدگی به شکایات در بازار IT از اتحادیه به سازمان نظام صنفی تغییر کند این موضوع باید از طریق وزیر صنعت به اتاق اصناف و سپس به ما اعلام شود که چنین چیزی عملی نخواهد شد و اگر چنین روالی در حال حاضر انجام می‌شود خلاف قانون است.