غلامرضا داداش زاده، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مورد این گزارش گفت: با توجه به نتایج اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن های مخابراتی گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه گیری ها پایین تر از حد مجاز بوده اند.
وی ادامه داد: تنها ۶ مورد از نتایج، برغم پایین تر بودن از میزان استاندارد و قابل قبول در کشور، نسبت به نتایج اندازه گیری دیگر سایتها بالاتر گزارش شد که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه، موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
معاون نظارت رگولاتوری با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون ۳۴ مورد بوده است، گفت: با توجه به آمار ثبت شده و بررسی های صورت گرفته، شکایات در حوزه تشعشعات آنتنهای تلفن همراه، معادل ۶۲ درصد و در حوزه سازه و فاصله دکل های آنتن تلفن همراه، ۳۸ درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مطابق آمار ثبت شده، شکایت از آنتن های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به میزان ۲۰ مورد معادل ۵۹ درصد، شرکت رایتل به میزان ۱۲ مورد معادل ۳۵ درصد و شرکت ارتباطات مبین نت ۲ مورد معادل ۶ درصد بوده است.
داداش زاده با اشاره به سامانه جامع پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با راه اندازی این سامانه، دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده و نیز شکایت رسیده از شاکیان نیز کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: برای نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن ها و فرهنگ سازی در این خصوص، علاوه بر مواردی از قبیل شناسنامه دار کردن دکل ها که تاکنون کاربردی شده اند، قراردادی برای طراحی، خرید، نصب و راه اندازی شبکه اندازه گیری شدت امواج مغناطیسی در بازه فرکانسی ۱۸GHZ- ۱MHZ در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از فروردین ماه سال ۹۴ به عنوان پایلوت منعقد شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خاطرنشان کرد: در این خصوص طراحی شبکه، مکان یابی سایت ها و تحویل و آزمایش بخش اول تجهیزات، انجام شده است.