Gerdab.IR | گرداب

روش پنتاگون برای امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴

پنتاگون مدعی است به‌منظور ایجاد امنیت سایبر، با سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی و سایر کشورها، برای اشتراک‌گذاری اطلاعات، همکاری می‌کند.

به گزارش گرداب اشتراک‌گذاری اطلاعات و همکاری درون‌سازمانی، برای امن سازی و پیشبرد منافع آمریکا در فضای سایبر، یکی از اصول راهبردی پنتاگون برای ایجاد امنیت سایبر، در این کشور است.
وزارت دفاع آمریکا، اطلاعاتی را که در خصوص اقدامات مخرب سایبری است، کسب می‌کند و آن‌ها را با سازمان‌هایی مانند وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS) و پلیس فدرال (FBI) به اشتراک می‌گذارد. این اقدامات مخرب، شبکه‌ها و سامانه‌های مهم آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این در حالی است که این شبکه‌ها و سامانه‌ها، جزو امور حیاتی برای امنیت ملی، امنیت اقتصاد و امنیت عمومی هستند.
علاوه بر این‌ها، وزارت دفاع، دیگر کشورها را حمایت می‌کند تا اطلاعات مربوط به تهدیدات سایبری را به‌عنوان راهنمایی‌های فنی، به اشتراک بگذارند. این اشتراک‌گذاری اطلاعاتی، می‌تواند توانایی یک سازمان را برای دفاع در برابر گستره‌ی وسیعی از حملات بهبود بخشد.
همچنین پنتاگون با سازمان‌های دیگر آمریکا برای هماهنگی عملیات سایبری، به اشتراک‌گذاری علوم مربوط به سایبری و رایانه و اشتراک‌گذاری بهترین روش‌های امنیت سایبری، همکاری می‌کند. این روش‌ها شامل مدیریت حوادث و عکس‌العمل دفاع از شبکه هستند.