نارضایتی مردم از زمان دریافت اینترنت

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴

معاون شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه مشترکان مخابرات از زمان انتظار برای دریافت خدمات اینترنت و تلفن ثابت ناراضی هستند، از کاهش طول زمان دایری این سرویس ها در سال جاری خبر داد.

به گزارش گرداب، کامران کاظمی با بیان اینکه کاهش طول زمان دایری سرویس های مخابراتی از جمله برنامه های مخابرات تهران است، اظهار داشت: باید زمان انتظار مشترک برای دریافت سرویس کاهش پیدا کند که در این راستا این هدف در مراکز مخابراتی مختلف در بازه های زمانی ۳ ماهه اجرایی می شود و هم اکنون رو به بهبود است.

وی با اشاره به اینکه زمان دریافت سرویس های مخابراتی در تهران هم اکنون ایده ال نیست و مشترکان ناراضی هستند، گفت: هم اکنون نیاز به ایجاد یک سری زیرساختها و اقدامات توسعه ای داریم که به دلیل ممانعت شهرداری، این کارها به تعویق افتاده است.

کاظمی با بیان اینکه با توجه به تغییر تکنولوژی باید تجهیزات جدید در مراکز مخابراتی و در سطح شهر نصب شود، ادامه داد: باید کافوهای نوری بیرونی (OUT DOOR) به جای سیم های مسی نصب شود که با وجودی که تمامی تجهیزات آماده است اما برای جانمایی در خیابان با ممانعت شهرداری مواجه هستیم. البته به صورت مقطعی در برخی مناطق مجوزهای نصب را دریافت کرده ایم اما برای توسعه خطوط تلفن اینترنت، نیازمند جایگزینی بیشتری از تجهیزات هستیم.

معاون شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه در صورت اجازه شهرداری، امکان برگردان کابلهای مسی قدیمی و جایگزینی کافوهای جدید نوری، ظرف مدت ۳ ماه فراهم است خاطرنشان کرد: سرعت توسعه خدمات مخابراتی با تعامل با شهرداری ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به وجود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار خط تلفن ثابت در تهران که نگهداری و توسعه آن منطبق بر تکنولوژیهای روز، زمان بر است افزود: هم اکنون ۲ هزار دستگاه برای جایگزینی تجهیزات قدیمی کافوی نوری (ONU) خریداری شده که پیش بینی می شود در ۶ ماهه اول سال آینده جایگزینی کل شبکه با این تجهیزات قدیمی انجام شود و مشکل ADSL و اینترنت مشترکان از نظر کیفیت مرتفع شود.

کاظمی با بیان اینکه کافوهای قدیمی تنها برای تلفن های ثابت به کار گرفته شده بود ادامه داد: با واگذاری ارتباطات دیتا، این تجهیزات، دیتا را پشتیبانی نکرده و به همین دلیل اختلال در سرویس اینترنت مشترکان به وجود آمده بود که امیدواریم با جایگزینی این تجهیزات با تجهیزات جدید، این مشکل رفع شود.

وی همچنین در مورد تقاضا برای دریافت تلفن ثابت در تهران و البرز نیز گفت: هم اکنون ۲۷ هزار فیش فروخته شده از سوی مخابرات در نوبت دریافت تلفن ثابت هستند.

معاون شرکت مخابرات تهران همچنین تاکید کرد: ۲ میلیون تلفن ثابت در تهران بلااستفاده است و هیچ کارکردی ندارد اما مخابرات مجبور است که هزینه نگهداری این خطوط را تقبل کند.

برچسب‌ها