پاسخ‌ وزیر ارتباطات:

سامانه‌ی مدیریت تبلیغات پیامکی به زودی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴

معاون وزیر ارتباطات از راه‌اندازی سامانه‌ مدیریت پیامک تبلیغاتی در آینده نزدیک خبر داد که توسط آن مشترکان می‌توانند تبلیغات دریافتی را به تفکیک ارسال کننده، فعال یا غیرفعال کنند و از تبلیغات مفید بهره‌مند شوند.

به گزارش گرداب، مرتضی براری در تشریح جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و سوالات مطرح شده از وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، گفت: خلاصه سوال این بود که" چرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شرایطی را فراهم نکرده است تا مشترکان تلفنی و شبکه های ارتباطی، قادر باشند تبلیغات دریافتی خود را به تفکیک ارسال کننده، فعال یا غیرفعال کنند و از اطلاع رسانی و تبلیغات مفید بهره مند شوند."

 براری به پاسخ های ارائه شده وزیر ارتباطات در جلسه دیروز اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در فاز اول در راستای حمایت از حقوق مشترکین به منظور  حذف پیامک های انبوه، مصوبات 133 و 147 در تاریخ  90/11/25  و  91/6/5 را ارائه  کرده است تا  مشترکین بتوانند با ارسال کدهایی همه پیامک های تبلیغاتی خود را حذف کنند.

وی به فاز دوم فعالیت وزارت ارتباطات و پاسخ دکتر واعظی درجلسه دیروز کمیسیون فرهنگی  دراین خصوص اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات در شهریور ماه امسال از اپراتورها خواست تا سامانه ای را طراحی کنند تا مشترکان بتوانند پیامک های تبلیغاتی را مدیریت کنند؛ که در این راستا اپراتورها نیز اقدامات لازم را انجام داده اند و این سامانه در آینده ای نزدیک بهره برداری می شود. البته لازم به ذکراست  مشترکین با لحاظ کردن  سرشماره پیامک های  تبلیغاتی می توانند خودشان پیامک ها را مدیریت کنند.

 براری به  پاسخ  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص قیمت پیامک ها اشاره کرد و ادامه داد:  قیمت هر پیامک خدمات ارزش افزوده متناسب با نوع خدمت پیامک بین 35 تا 200 تومان است که به مخاطب نیز اعلام می شود.

وی  درخصوص سوال مطرح شده در مورد پیامک های مربوط به سرویس های ارزش افزوده از وزیر ارتباطات گفت:  این گونه سرویس ها پس از اطلاع رسانی توسط اپراتور صرفاً به تقاضای خود مشترک فعال سازی می شود و با فعال سازی آن نیز در پایان هر پیامک درباره تداوم این سرویس نیز از مشترک سوال می شود.

وی در خصوص سوال مطرح شده درباره نظارت بر محتوای پیامک ها، گفت: در این خصوص  دکتر واعظی در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مطابق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، مسئولیت محتوا و نظارت بر محتوا، بر عهده وزارت ارشاد است و کمیته ای زیرنظر وزیر ارشاد تشکیل شده که وزارت ارتباطات نیز عضو این کمیته است.