Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات:

تلگرام کانال‌های درخواستی ایران را مسدود می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات با اعلام این خبر که با مسئولان شرکت تلگرام درخصوص فعالیت برخی کانال‌های تلگرامی مغایر با قوانین در ایران نامه‌نگاری کرده است، گفت: آنها اعلام کرده‌اند هر کانالی را که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می‌کنند.

به گزارش گرداب، محمود واعظی با بیان اینکه وزارت ارتباطات برای هر شبکه مجازی یک قانون،‌ سیاست یا رفتار جداگانه ندارد،‌ گفت: سیاست ما برای تمام فضای مجازی اعم از شبکه های تلگرام، واتس‌آپ، اینستاگرام و غیره یکسان است که این مورد در زمینه نظارت بر فعالیت های انتخاباتی کاندیداها نیز صدق می کند.
 
وزارت ارتباطات در برخورد با تبلیغات زودرس انتخاباتی در فضای مجازی به تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همین اساس تصریح کرد: البته در زمینه فعالیت های انتخاباتی چه در زمان تعیین شده تبلیغات و چه در خصوص فعالیت های انتخاباتی پیش از موعد به تنهایی تصمیم نمی گیریم و طبق ابلاغیه وزارت کشور،‌ شورای نگهبان و سایر دستگاه های مربوطه عمل می کنیم.
 
وی افزود: با این تفاسیر وزارت ارتباطات نظارت دقیق خود را بر تمام فعالیت های کاندیدهای انتخاباتی دارد.
 
*شرکت تلگرام، کانال‌های درخواستی ایران را مسدود می‌کند
 
واعظی در گفت و گو با خانه ملت در ادامه در خصوص شیوه نظارت این وزارتخانه بر تبلیغات تجاری و بازرگانی غیرمتعارف و عملکرد خارج از عرف و شرع برخی کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: در این خصوص با مسئولان شرکت تلگرام در روسیه نامه نگاری کرده‌ایم و آنها اعلام کرده اند هر کانالی که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون نیز چندین فهرست از کانال های نامناسب که فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته و از سوی وزارتخانه به شرکت تلگرام ارسال شده،‌ مسدود شده اند.