گوگل برای ورود جدیتر به عرصه رقابت در حوزه واقعیت مجازی یک واحد اختصاصی تشکیل داده و یک مهره کلیدی خود را برای مدیریت واحد منصوب کرده است.
گوگل بعد از شکست در پروژه گلس در زمینه واقعیت مجازی عینک مقوایی واقعیت مجازی را ارائه کرد تا با «کاردبودر» که یک محفظه مقوایی برای تبدیل گوشیهای هوشمند به هدست واقعیت مجازی بود عامه مردم را با واقعیت مجازی آشنا کند و از زمان عرضه تا امروز، به موفقیت های خوبی هم در این راستا دست پیدا کرده است.
تمرکز گوگل بر این حوزه و انتخاب واحد اختصاصی با مدیریت یکی از باهوشترین مدیران گوگل نشاندهنده اراده جدی گوگل برای رقابت با رقبایی از جمله فیسبوک است که به طور جدی وارد این بازار شدهاند.