Gerdab.IR | گرداب

نظرتان درباره ویکی‌پدیا چیست؟

تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴

ویکی‌پدیا از مردم خواست تا نظراتشان را درباره این رسانه مطرح کنند و آنها ویکی‌پدیا را به "دوستی چندین ساله"، "پدربزرگی که همه‌ چیز را می‌داند" و روشی برای یک زندگی موفق تشبیه کردند.

به گزارش گرداب، همان‌طور که همه افرادی که با اینترنت سر و کار دارند می‌دانند، ویکی‌پدیا دایره‌المعارف اینترنتی است که از 15 ژانویه 2001 و تحت حمایت بنیاد ویکی‌مدیا فعالیت خود را آغاز کرد.

نظرتان درباره ویکی‌پدیا چیست؟

مصادف با پانزدهمین سالگرد فعالیت، ویکی‌پدیا از مردم خواسته تا نظراتشان را درباره این رسانه مطرح کنند و اینجا برخی از نظراتی است که افراد درباره ویکی‌پدیا نوشته‌اند.

علی از آمریکا نوشته است: اگرچه من سال‌های زیادی از عمرم را بدون رفتن به مدرسه گذراندم، اما وقتی سرانجام به مکان امنی رسیدم و به دانشگاه رفتم، ویکی‌پدیا دلیلی برای من شد که قادر هستم نه تنها با همسالانم رقابت کنم، بلکه نسبت به آنها برتری هم داشته باشم.

رودی از اندونزی نوشته است: من به نقطه نظرهای بی‌طرف ویکی‌پدیا بسیار اعتماد دارم. من 17 سال دارم و ویکی‌پدیا از 10 سالگی دوست من بوده است.

بلال از سوریه نوشته است: ویکی‌پدیا دنیای آگاهی من است، اولین صفحه‌ای است که در مرورگرم آن را باز می‌کنم. ویکی‌پدیا شما را از خواندن به ویرایش کردن و از مصرف اطلاعات به تولید آن می‌برد. بسیار خوشحالم که بخشی از این جامعه بزرگ اطلاعاتی هستم.

لیلیت از ارمنستان نوشته است: ویکی‌پدیا به روش زندگی برای ما تبدیل شده است و ایده‌ای دارد که همه ویرایش‌گران سراسر دنیا را با هم متحد می‌کند.

جیوتی از هند نوشته است: وقتی که به اطلاعات نیاز دارم، ویکی‌پدیا مهم‌ترین منبع آگاهی است.

آیوندا از فیلیپین نوشته است: ویکی‌پدیا همه جا در دسترس است. برای این طبیعت صحیح آگاهی نمی‌توان بهایی تعیین کرد.

شارویل از هند نوشته است: ویکی‌پدیا مانند پدربزرگی است که همه چیز را می‌داند.

ایرن از سوئد نوشته است: ویکی‌پدیا جزئی ضروری در دنیاست که ما باید برای آینده‌ای موفق و پایدار بسازیم.

آیمان از آمریکا نوشته است: ویکی‌پدیا بزرگترین اثبات است برای اینکه نشان دهد انسانها در جوامع اجتماعی مشترکی هستند.

جیوانتا از سریلانکا نوشته است: من هر روز حداقل یک مرتبه اولین صفحه ویکی‌پدیا را چک می‌کنم. ویکی‌پدیا حاکی از هرچیزی است که در دنیای آزاد باید باشد.

مایکل از زامبیا نوشته است: ویکی‌پدیا مانند پیرمردی است که در گوشه گوشه زمینی پر از خرد و آگاهی بوده است.

شرلی از آمریکا نوشته است: ویکی‌پدیا آگاهی یافتن از هر چیزی است که هر کسی خواسته آن را جستجو کند یا درباره‌اش چیزی بداند.

ویکی‌پدیا ششمین سایت مورد استفاده در آمریکا و هفتمین سایت در جهان است؛ افرادی که در پشت صحنه پروژه‌های ویکی‌پدیا هستند، از فرهنگ‌های متفاوتی با صدها زبان مختلف می‌آیند که سابقه‌های مختلفی دارند، اما همه یک ماموریت دارند و آن توسعه پروژه‌های این رسانه است.

انتهای پیام