Gerdab.IR | گرداب

حکم آیت الله سبحانی درباره فضای‌مجازی

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

آیت‌الله سبحانی بر لزوم توجه مسئولان مخابرات به کنترل فضای مجازی موبایلی تاکید کرد.

به گزارش گرداب، این مرجع تقلید در دیدار با وزیر ارتباطات کشور گفت: دهه فجر سرآغاز حکومت اسلامی بود که در 22 بهمن ما محقق شد.

وی افزود: خداوند برای نعمت بزرگی که به این ملت، این کشور و مسئولان عطا کرده است، وظایف خطیری را نیز به آنها واگذار کرده است که این نعمت باید به خوبی از سوی ما پاس داشته شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، متدینین جامعه،‌ قدرتی نداشتند و اگر قدرتی بود در اختیار حکومت فاسدی بود که همه چیز آن از غربی‌ها بود و برای هر کاری از آنها اجازه می‌گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری حوزه، وی گفت: اگر انقلاب نمی‌شد، امروز خبری نیز از اسلام و تشیع نبود. ولی نباید فراموش کنیم که خداوند متعال در برابر این نعمت بزرگ و حساس، تکالیفی نیز بر گردن ما نهاده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: خداوند برای ما چهار تکلیف قرار داده است که اولین آن، ایجاد رابطه با خداوند است و دومین وظیفه نیز کمک به محرومان است. سومین وظیفه امر به معروف و چهارمین وظیفه نهی از منکر است.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: ویژگی عصر ما، سرعت انتقال اطلاعات و سرعت ارتباطات است، یعنی اگر علمی در یک گوشه از دنیا تولید شود به ثانیه‌ای در گوشه دیگر این دنیا مردم از آن مطلع می‌شوند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: فضای مجازی عرصه‌ای است که هم می‌تواند موارد مثبتی ایجاد کند و هم می‌تواند مشکلاتی را نیز به بار بیاورد که همه از آن مطلع هستند.

وی بیان کرد: ماهواره‌ها در نهایت به دنبال از هم پاشیدن نظام خانواده‌های ما هستند؛ غربی‌ها می‌خواهند فساد را در درون خانواده‌های ما ایجاد کنند و به همین دلیل سعی می‌کنند که از این طریق این نفوذ را شکل دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مدیران مخابرات در کشور کار بسیار خوبی انجام دادند که جلوی آزادی سایت‌های مستهجن در کشور را گرفتند و اگر این کار را برای موبایل‌ها نیز انجام دهند اتفاق بسیار نیک و مثبتی خواهد بود.