Gerdab.IR | گرداب

اوریف لیم؛ جريان فتنه، سازمان‌‌های جاسوسی

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹

شركت هرمي اوريف ليم علاوه بر فعالیت های غیر قانونی، در پوشش فروش لوازم آرايشي و بهداشتي، از برخي جريانات سياسي برانداز حمايت مالي مي‌كرد.

برخورد قانوني با شركت هرمي اوريف ليم با هياهوي رسانه‌اي و اعتراض سلطنت طلبان و راديوهاي بيگانه وابسته به غرب مواجه شد.

در حالي كه "گابريل نبت"، مدير مالي شركت سوئدي اوريف ليم، هرگونه وابستگي و كمك اين شركت به برخي از جريانات سياسي برانداز در جريان فتنه پس از انتخابات سال گذشته را رد مي‌كند، جريان رسانه‌اي ضدانقلاب خارج از كشور، موج جديدي از تبليغات بر ضد نظام را آغاز كرده‌اند.

راديو فردا، ارگان رسمي سازمان سيا، طي روزهاي اخير با برقراري ارتباط با مشاوران ارشد و مديران اين شركت هرمي، پلمب دفتر اوريف ليم در تهران را محكوم كرد.

بي بي سي فارسي نيز در اقدامي مشابه درج سخنان مدير مالي اوريف ليم كوشيد تا با رد اتهاماتي نظير هرمي بودن و تخلفات عديده مالياتي، برخورد با اين شركت را اقدامي سياسي جلوه دهد.

از سوي ديگر جريانات شكست خورده سياسي خارج نشين نيز با جنجال رسانه‌اي سعي در القاي اين شائبه كردند كه ايران اين اقدام را در پاسخ به تحريم‌هاي چندي پيش اتحاديه اروپايي و كانادا انجام داده است.

اين در حالي است كه شركت هرمي "اوريف ليم پرشيا" بر اساس گزارش دستگاه‌هاي اطلاعاتي و قضايي كشور، علاوه بر فعاليت ناسالم هرمي و فرار مالياتي، در پوشش فروش لوازم آرايشي و بهداشتي از برخي جريانات سياسي برانداز حمايت مالي مي‌كرد.

حيدر مصلحي، وزير اطلاعات نيز پس از اتمام جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر انهدام شركت هرمي اوريف ليم گفت: «اين شركت‌ها با پشتوانه‌هاي بيروني با توجه به اين كه به هيچ وجه موضوع اقتصادي را دنبال نمي‌كنند، تحت هدايت و حمايت سرويس‌هاي جاسوسي قرار دارند.»

وزير اطلاعات افزود: «ما بلافاصله پس از آن كه متوجه شوند و بخواهند حركت‌هايي را انجام دهند با آنها برخورد مي‌كنيم.»

علاوه بر اين هیاهوی راديوهاي وابسته به سرويس‌هاي جاسوسي غرب در اعتراض به پلمب اوريف ليم نيز دليل قابل قبولي براي فعاليت‌هاي جهت‌دار و دوپهلوي شركت مذكور است.

منبع: کیهان