Gerdab.IR | گرداب

اسپم ناگهانی برخی کاربران تلگرام

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

آپدیت جدید نسخه وب تلگرام که اخیرا ارائه شده، اکانت برخی کاربران این شبکه پیام‌رسان موبایلی را اسپم کرده است که برای رفع آن باید دست به کیبورد شوید.

به گزارش گرداب، اخیرا برخی کاربران نسخه وب تلگرام با آپدیت به نسخه 0.5.3 دچار مشکل اسپم شده‌اند و از طریق موبایل هم قادر به وارد شدن اکانت نیستند.

تلگرام در بخش سوالات رایج سایتش به مواردی اشاره کرده که کاربران در صورت بی‌توجهی به آنها، دچار اسپم (محدودیت در برقراری ارتباط) می‌شوند و تنها قادر به ارسال پیام به افرادی خواهند بود که شماره تماس‌شان در گوشی ثبت شده باشد.

تلگرام صراحتا در بخش مقررات خود گفته که اگر گزارش تخلفی در ارتباط با فعالیت یک اکانت مخابره شود، اکانت گزارش شده را محدود می‌کند. بنابراین اگر جزو آن دسته افرادی هستید که پیام‌های مختلف و متعددی را برای اکانت‌های ناشناس بسیاری ارسال می‌کنید، انتظار نداشته باشید که اسپم نشوید.

البته گفته شده اگر از جمله افراد اسپمر نیستید و پیامی برای افراد ناشناس ارسال نمی‌کنید اما فعالیت شما محدود شده است، نگران نباشید زیرا بعضی اوقات مشکل سیستمی به وجود می‌آید و الگوریتم‌ها از کارایی می‌افتد.

تلگرام خطاب به کسانیکه برای اولین بار دچار اسپم می‌شوند، گفته است که جای نگرانی نیست و حداقل باید یک هفته در این حالت بمانید تا تشویش خاطر شاکیان از شما کمتر شود.

اما اگر رفتار اسپمرها تغییر نکند و بار دیگر بعد از رفع محدودیت اقدام به انتشار پیام‌ برای افراد ناشناس کنند، مدت زمان محرومیت آنها برای بار دوم بیشتر خواهد بود و در نهایت هم اگر بار دیگر مرتکب این خطا شوند به کل از لیست تلگرام حذف می‌شوند.

کاربرانی که گمان می‌کنند اشتباهی در لیست اسپم‌ تلگرام قرار گرفته‌اند باید نامه‌ای به ایمیل spam@telegram.org با عنوان Spam بنویسند تا در نوبت بررسی قرار گیرد.

در چنین حالتی ممکن است مشکل آنها ظرف کمتر از یک روز حل شود اما اگر به درستی اسپم شده باشید چاره‌ای ندارید جز اینکه صبر کنید و طعم مدت محرومیت را بچشید.

ممکن است جزو آن دست از افرادی باشید که تازه اکانت تلگرام ساخته‌اید و با توجه به اینکه تازه وارد آن شدید و هیچ پیامی نفرستادید، دچار محدودیت باشید؛ در این حالت ابتدا تلگرام گفته ممکن است مشکل سیستمی باشد و از این بابت پبشاپیش عذرخواهی کرده است.

در گام بعدی گفته، ممکن است که مشکل از سمت دارندگان قبلی شماره تلفن بوده یا افرادی که از شماره مذکور به شکل مجازی استفاده می‌کرده‌اند؛ در چنین شرایطی شماره در لیست سیاه قرار گرفته و برای رفع مشکل باید نامه‌ای به همان ایمیل با عنوان VOIP نوشته شود.

در بخش پشتیبانی تلگرام (telegram.org/support)، قالب نامه‌ای در نظر گرفته شده که درخواست شما را با ایمیل و شماره تلفن‌تان سریعا به پشتیبانی این شرکت ارجاع می‌دهد.