Gerdab.IR | گرداب

با شبکه‌های اجتماعی منحرف برخورد شود

تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

یک کارشناس اجتماعی گفت: افراد در این فضاها هیچ گونه امنیتی نداشته و حریم خصوصی آنها رعایت نمی شود، مسئولان برای مقابله با آسیب های جدی شبکه های اجتماعی و برخورد با شبکه های منحرف باید سامانه هایی را ایجاد کنند.

به گزارش گرداب، محمد مردان پور کارشناس اجتماعی گفت: متاسفانه سیر کردن بیش از حد افراد در فضاهای مجازی خطرات روحی و جسمی جدی را برای جامعه ما خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی مانند شمشیر دولبه عمل می کنند افزود: هدف غرب از راه انداختن شبکه های مجازی به این گستردگی آسیب پذیر کردن جوانان و در نهایت از هم پاشیدگی خانواده هاست.

این کارشناس اجتماعی با اشاره به معایب استفاده طولانی مدت از شبکه های مجازی خاطر نشان کرد: متاسفانه افراد در این فضاها هیچ گونه امنیتی نداشته و حریم خصوصی آنها رعایت نمی شود.

مردان پور در ادامه یادآور شد: تبادل اطلاعات گسترده در مدت زمان بسیار کوتاه و آگاهی های خوب و آموزشی در فضاهای مجازی از جمله نکات مثبتی است که باید به آن اشاره داشت.

وی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از تهدیدات پیش روی کاربران فضای مجازی اظهار داشت: افراد باید برای استفاده از شبکه های اجتماعی برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا از خطرات تهدید کننده روابط خانوادگی در امان باشند.

این کارشناس اجتماعی در خاتمه یادآور شد: مسئولان برای مقابله با آسیب های جدی شبکه های اجتماعی و برخورد با شبکه های منحرف باید سامانه هایی را ایجاد کنند.