Gerdab.IR | گرداب

کاربران اینترنتی دنیا چند نفرند؟

تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

تعداد کل کاربران اینترنت در سراسر جهان با افزایش 200 میلیون نفری در سال 2015 به 3.2 میلیارد نفر رسیده است. در 10 سال اخیر تعداد کاربران اینترنت در هر سال بین 200 تا 300 میلیون نفر رشد کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، دن اولدز تحلیلگر گروه مشاوره گابریل این روند رشد مداوم و پایدار را قوی و امیدوارکننده توصیف کرده و می گوید جالب است که در سی سال اخیر تقریبا نیمی از جمعیت جهان آنلاین شده و قادر به دسترسی به حجم عظیم اطلاعات موجود در وب هستند.

علیرغم رشد خوب، آمار یاد شده هنوز بدان معناست که حدود 4.1 میلیارد نفر در جهان آنلاین نیستند و به اینترنت و دیگر امکانات دنیای مجازی دسترسی ندارند. گزارش فیس بوک در این زمینه با عنوان State of Connectivity 2015: A Report on Global Internet Access نشان می دهد چهار مانع اصلی بر سر راه افزایش دسترسی به اینترنت در سراسر جهان وجود دارد.

این موانع عبارتند از فقدان زیرساخت در نقاط دورافتاده و محروم، عدم وجود دلیل منطقی و ضرورت در نزد بسیاری از مردم برای اتصال به اینترنت، فقدان مهارت و عدم پذیرش فرهنگی اینترنت.

در گزارش یاد شده تصریح شده برای رفع موانع اتصال به اینترنت، شرکت ها، دولت ها، سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی باید با یکدیگر همکاری کنند و اطلاعات دقیق تری در مورد وضعیت اتصال به اینترنت در سراسر جهان به دست آورند. آنها باید استانداردهایی جهانی برای جمع آوری، گزارش دهی و توزیع این داده ها ابداع کنند.