Gerdab.IR | گرداب

برگزاری کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای‌"

تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد از تشکیل کمپین "نه به تصادفات جاده‌ای" توسط جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش گرداب، "حامد صدیقی" اظهار کرد: این کمپین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی و با نام کمپین ملی "نه به تصادفات جاده‌ای" با مشارکت بیش از 1100 نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در استان از 26 بهمن 94 لغایت 15 فروردین 95 برگزار خواهد شد.

وی گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات جاده‌ای و مأموریت اصلی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در خصوص نجات جان انسان‌ها، جمعیت هلال احمر استان یزد عمده فعالیت‌های خود را در زمینه فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی هموطنان در خصوص تصادفات رانندگی متمرکز کرده است.

صدیقی عنوان کرد: رعایت سه پیام عدم سرعت و سبقت غیرمجاز و هم‌چنین رانندگی نکردن در حین خستگی و خواب‌آلودگی در این کمپین از موارد اصلی خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال توجه ویژه‎ای به استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های مجازی خواهیم داشت به این ترتیب که با ساخت کلیپ، ارائه نکات و جملات کوتاه درباره ایمنی و سلامت در سفر، چاپ بروشورهای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخش، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و غیره سعی در حساس‌سازی جامعه به این امر مهم خواهیم داشت تا به هدف خود که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به منظور کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی است، دست یابیم.

وی ادامه داد: معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر با برپایی بیش از 32 پست ثابت و موقت ایمنی و سلامت مسافرین در استان یزد و انتشار نقشه امدادی راه‌های استان، انتشار بروشور اطلاع رسانی کمپین، راه‌اندازی فضای دوستدار کودک جهت فرهنگ سازی پیام کمپین بین کودکان و موارد مختلف دیگر سعی در اجتماعی کردن این کمپین خواهد کرد.

صدیقی تصریح کرد: ابرکوه با چهار پست ثابت و موقت ایمنی و سلامت مسافرین، اردکان پنج پست، اشکذر یک پست، بافق سه پست، بهاباد یک پست، تفت سه پست، خاتم سه پست، میبد دو پست، مهریز چهار پست و یزد شش پست ثابت و موقت ایمنی و سلامت مسافرین در این کمپین ایفای نقش خواهند کرد.

وی هم چنین افزود: به همین منظور نیز دوره‌های آموزشی جهت جوانان داوطلب در خصوص نحوه ارتباط موثر با مسافران، اطلاع‌رسانی در خصوص کمپین و غیره برگزار شده است.