Gerdab.IR | گرداب

رمزگذاری کامل داده‌ها در واتس اپ

تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵

طراحان برنامه گپ واتس اپ می‌گویند از این پس تمامی داده های رد و بدل شده توسط کاربران و مشترکان خدمات خود را به طور کامل رمزگذاری می کنند تا امنیت و حریم شخصی آنها محفوظ بماند.

به گزارش گرداب به نقل از وایرد، واتس اپ هم اکنون حدود یک میلیارد نفر کاربر دارد و با اعمال این تغییرات تماس های تلفنی، عکس ها و ویدیوهای رد وبدل شده توسط آنان رمزگذاری خواهد شد.

برایان آکتون و جان کوم دو موسس واتس اپ از کاربران خواسته اند با بارگذاری آخرین نسخه از برنامه یاد شده از خدمات رمزگذاری داده ها استفاده کنند. خدمات یاد شده بر روی انواع گوشی ها اعم از آندروید، آیفون، ویندوز فون و ... در دسترس است .

رمزگذاری کامل داده های واتس اپ موجب می شود تا حتی کارکنان شرکت سازنده این برنامه هم نتوانند به داده های مشترکان دسترسی داشته باشند و حتی صدور حکم دادگاه یا فشار پلیس هم نمی تواند برای افشای داده های شخصی کاربران کارساز باشد.

کارشناسان معتقدند با اعمال این تغییرات ممکن است درگیری حقوقی جدی میان پلیس آمریکا و مدیران واتس اپ به وجود بیاید و آنان به بهانه حفظ امنیت ملی و مقابله با تروریسم درصدد دسترسی به داده های شخصی کاربران بربیایند.