به گزارش
گرداب به نقل از تک شات، میزان فعالیت کاربران در فیس بوک در مقایسه با نیمه اول سال 2015 میلادی، به میزان 5 درصد افت کرده است که این افت، شامل به اشتراک گذاری مطالب مرتبط با زندگی شخصی از قبیل اعلام جشن های نامزدی، تولد فرزند، عکس های گرفته شده در طول سفر و غیره نیز می شود و به گفته این منبع معتبر، کاهشی 21 درصدی را در طی یک سال اخیر تجربه کرده است.
در همین رابطه، این کمپانی در بیانیه ای به این موضوع اشاره و عنوان کرد: "مردم هنوز هم میلیون ها پست را در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارند اما مجموع پست های به اشتراک گذاشته شده در طی یک سال گذشته، نه تنها افزایش نیافته است، بلکه تقریباً مساوی و شاید هم کمتر بوده است."
بنابراین، این کمپانی در تلاش است تا به این روند نزولی ارسال پست ها و بویژه پست های مرتبط با زندگی شخصی پایان دهد. در همین رابطه، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، این موضوع را در جلسه ای با کارکنان ارشد خود مطرح و درباره آن به بحث و تبادل نظر پرداخت و همگی به این موضوع اذعان داشتند که مفهومی به نام "فروپاشی محتوایی" در این شبکه اجتماعی رخ داده است.
به عقیده فیس بوک، کاربران این شبکه اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که زمانی که یک پست را در فیس بوک برای دوستان خود ارسال می کنند، این پست تنها در میان همان دوستان باقی نخواهد ماند و ممکن است با افرادی که آن ها را نمی شناسند و یا حتی سال ها با آن ها در ارتباط نیستند، به اشتراک گذاشته شود.
حال این سوال بر ذهن نقش می بندد که فیس بوک چه راه حلی را برای این موضوع در نظر خواهد گرفت؟ راهکاری ابداعی مدیران این شبکه اجتماعی، نمایش پست های قدیمی کاربران در قالب ویژگی جدیدی به نام On This Day (در چنین روزی) بر روی نیوز فید کاربران است تا از این طریق، این پست ها را باری دیگر با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
اخیراً فیس بوک با راه اندازی قابلیتی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد تا به جای استفاده از واژه های کلیشه ای و ساده، از یک ویدیوی کوتاه برای تبریک تولد دوستان خود استفاده کنند.
به گفته یکی از تحلیلگران وب سایت نام برده، اگرچه کاهش ارسال پست ها نمی تواند در حال حاضر تهدیدی برای حیات این شبکه اجتماعی باشد، اما تداوم این روند در آینده می تواند خبر بدی برای زاکربرگ و تیم تحت رهبری وی باشد. اگر کاربران، به اشتراک گذاری خبرها و اتفاقات جالب زندگی خود را با یکدیگر به اشتراک نگذارند، دیگر بهانه ای برای آن ها برای سر زدن به این شبکه اجتماعی وجود نخواهد داشت چرا که می توانند سایر اطلاعات از قبیل خبرها و گزارش های خبری را در اینترنت و از منابع مختلفی دریافت کنند.
از این رو، این کمپانی اخیراً ویژگی ارسال ویدیوهای زنده را به این شبکه اجتماعی اضافه کرده است تا در صورتی که افراد، تمایلی به ارسال پست ها و تصاویر شخصی خود ندارند، بتوان از این طریق، دوباره آن ها را با این شبکه اجتماعی آشتی داد.