Gerdab.IR | گرداب

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب:

"جهاد فرهنگی" در مقابل جنگ نرم غرب انجام شود/ دشمن در جنگ مجازی به‌دنبال تسخیر مرز‌های اعتقادی ما است

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت جهاد فرهنگی در مقابل جنگ نرم غرب گفت: در جنگ مجازی دشمن به‌دنبال این است که مرز اعتقادی ما را تصرف و ذهن‌ها را تسخیر کند.

گروه فرهنگ و جامعه گرداب: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در نشست دشمن‌شناسی فرهنگی نخستین جلسه از سلسه نشست‌های فرهنگی بزم اندیشه که در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ما یک تقابل و مرزبندی مشخص فرهنگی با دشمن داریم که فارغ از بحث‌های سیاسی است و تا زمانی که به این تقابل باور نداشته باشیم تمامی مبانی جنگ فرهنگی بی‌معنا است.

وی افزود: برخی این مسئله را نمی‌پذیرند و معتقدند دشمن بهانه‌ای است برای توجیه مشکلات داخلی؛ در حالی که نفوذ فرهنگی دشمن غیرقابل انکار است.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته دشمن برای اعمال نقشه‌های خود هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌شد، ادامه داد: امروزه دشمن دیگر جان نیروهای خود را به خطر نمی‌اندازد و وضعیت تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: در دوران رژیم پهلوی، رضا شاه قصد داشت با زور و اجبار حجاب را از سر زنان بردارد ولی موفق نشد اما امروزه می‌بینیم جهان غرب با بهره گیری از رسانه‌ها، سبک زندگی غرب را ترویج می‌دهد.

زائری با تاکید بر اینکه شبیخون فرهنگی دشمن با ابزارهای خاصی انجام می‌شود که به مراتب تاثیری بیشتری دارد گفت: اصطلاح فرهنگ در اروپای بعد از رنسانس، جایگزینی برای دین بود عنصری که خلاء ناشی از حذف مذهب را در زندگی اجتماعی افراد پر کند و امروز دشمن قصد صدور و نفوذ این نوع فرهنگ را در جامعه ایران دارد.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت جهاد فرهنگی در مقابل جنگ نرم غرب اظهار داشت: در جهاد فرهنگی باید از سلاح و ابزار مشابه و متناسب با آنچه دشمن از آن استفاده می‌کند، بهره ببریم و نوعی مهندسی معکوس را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه اصل اساسی در مقابله با دشمن حفظ مرزهای عقیدتی است افزود: در جنگ مجازی دشمن به‌دنبال این است که مرز اعتقادی ما را تصرف و ذهن‌ها را تسخیر کند بنابراین تقدیس و حفظ بنیاد خانواده و ارائه چهره‌ای موفق از بانوان محجبه در رسانه‌‌ها از مصادیق این مقابله است.

زائری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه باید انقلابی باشد گفت: تولید محتوا در رسانه‌ها، حوزه و دانشگاه محدود است در واقع مرزبندی میان دوست و دشمن و شناخت ابزار و اولویت‌های فرهنگی دشمن ضرورت دشمن شناسی فرهنگی است.