Gerdab.IR | گرداب

قطع ارتباط وارکرافت با شرکت بلیزراد

تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

شرکت بازی‌سازی بلیزارد (Blizzard) مورد حمله اختلال سرویس توزیع شده قرار گرفت. این حمله سبب قطع دسترسی برخی کاربران شد.

به گزارش گرداب، طی چند روز گذشته، کاربران بازی آنلاین وارکرافت (Warcraft) و دیابلو 3 (Diablo III) برای چندین ساعت متمادی امکان دسترسی به حساب‌های کاربری خود را از دست دادند. این بازی‌ها، از جمله بازی‌های آنلاینی است که توسط شرکت بازی‌سازی بلیزارد، پشتیبانی و اجرا می‌شود.

کارشناسان امنیتی، علت بروز این اختلال را حملات اختلال سرویس توزیع شده‌ای دانسته که سرورهای شرکت بلیزارد را مورد تهاجم قرار داده‌اند. البته این‌چنین حملاتی، در دنیای بازی‌سازها، یک اتفاق روزانه و معمولی محسوب می‌شود.

یکی از مسئولین شرکت بازی‌سازی بلیزارد و از مجریان بازی وارکرافت در این مورد گفت: «این حملات، فقط دسترسی‌های ما به اینترنت را هدف قرار داد و هیچ‌کدام از اطلاعات حساب‌های فعال، اطلاعات پرداخت و یا اطلاعات کاربران ما به سرقت نرفته و آسیب ندیده است.»

حملات اختلال سرویس توزیع شده، معمولاً توسط هکرها برای از دسترس خرج کردن یک وبگاه و یا سرورهای آن مورد استفاده قرار گرفته و مقابله با آن‌ها نیز دشوار و در برخی موارد نیز غیرممکن است. هنوز هیچ فرد یا گروه خاصی مسئولیت انجام این حملات را بر عهده نگرفته و بنا به ادعای شرکت بلیزارد، کلیه خدمات آنلاین شرکت به حالت عادی بازگشته است.