Gerdab.IR | گرداب

دسترسی به خدمات بانکی با اثر انگشت

تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵

از این به بعد کاربران گوشی‌های هوشمند نکسوس می‌توانند برای دسترسی به خدمات بانکی و ورود به حساب خود از اثر انگشتشان استفاده کنند.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، این خدمات با همکاری گوگل و بانک آمریکا ارائه می شود و فعلا محدود به بانک یادشده است. برنامه به روزشده بانک آمریکا برای گوشی یاد شده با رابط کاربری اثرانگشت گوشی نکسوس سازگاری دارد .

رابط کاربری یاد شده همزمان با عرضه نسخه جدید آندروید موسوم به Marshmallow عرضه شد و حالا همگی کاربران آندروید Marshmallow می‌توانند از اسکنر اثر انگشت این سیستم عامل به منظور لاگین کردن و ورود به سایت های مختلف استفاده کنند.

بانک آمریکا اولین بار قابلیت ورود به حساب‌های بانکی همراه با استفاده از اسکن اثرانگشت را در گوشی های آندرویدی در سپتامبر سال گذشته عرضه کرد و در حالی که گفته می شد این قابلیت در دسترس کاربران تمامی گوشی های آندرویدی قرار می گیرد، فعلا دسترسی به آن به برخی مدل های سامسونگ و حال نکسوس محدود شده است.

با افزایش دامنه استفاده از گوشی های هوشمند بانک های مختلف درصدد ارائه خدمات متنوع بانکی از این طریق هستند. البته در مورد امنیت استفاده از این شیوه ورود به حساب بانکی هنوز نگرانی هایی وجود دارد.