Gerdab.IR | گرداب

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برای سالم سازي فضای مجازی نیازمند نهضت تولید محتوا هستیم

تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تأسیس کارگروه سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مرکز ملی فضای مجازی خبر داد.

به گزارش گرداب، سید ابوالحسن فیروزآبادی با بیان این که رفع دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب در حوزه فضای مجازی باید اولویت تمام دستگاه های فعال در این حوزه باشد افزود: از زمان آغاز به کار دوره جدید شورايعالي فضای مجازی دستگاه های مختلف از جمله وزارت ارتباطات با درک حساسیت های به حق معظم له دراین حوزه فعالیت جدی تري دارند با این همه مرکز ملي فضای مجازی نیز به عنوان بازو و اتاق فکر شورا از بدو فعالیت در دوره جدید با تشکیل کارگروه های مختلف نسبت به پیگیری سریع برخی چالش ها و گزارش آن به دستگاه های ذیربط اقدام کرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: سرعت تحولات در این حوزه به حدی سریع است که تصمیم گیری دستگاه ها قطعاً باید سیاست گذاري واحدی داشته باشد از همین رو و با عنایت به تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر نقش شورايعالی فضای مجازی در  برنامه ریزی و نظارت بر نحوه استفاده از این عرصه، کارگروه سبک زندگی ایرانی- اسلامی در مرکز دایر شده است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: در عین حال همانگونه که پيشتر هم مطرح کرده ام در جهت حفظ و حراست از فرهنگ  ایرانی- اسلامی در فضای مجازی به شدت نیازمند نهضت تولید محتوا در این عرصه هستیم. بسیاری از کاربران این فضا به دلیل فقدان محتواي مناسب و سالم در معرض به تعبیر مقام معظم رهبری لغزش قرار می گیرند.

وي گفت: در زمان محدودی که از فعالیت اعضای جدید شورا می گذرد تصمیم‏های خوبی در جهت توجه به بحث محتوا گرفته شده است. امیدواریم با عنایت و توجه دولت و مجلس بتوانیم شاهد به ثمر رسیدن سياست گذاري هاي انجام شده در این حوزه که همسنگ انقلاب اسلامی است باشیم.
منبع: ایرنا