Gerdab.IR | گرداب

3 راهکار تداوم سرویس‌ مخابرات در حوادث

تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵

به دلیل حیاتی بودن تداوم سرویس دهی در بخش مخابرات، معتبرترین مراکز تحقیقاتی و مخابراتی جهان راهکارهایی در این باره پیشنهاد کرده اند.

به گزارش گرداب، همایش تداوم کسب و کار در سرویس های ICT با حضور مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان‌ها برگزار شد.

در این همایش فرزاد فروردین درباره مدیریت شرکت‌های انفورماتیک و بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در این حوزه، گفت: با پیشرفت روزافزون و شگفت آور فناوری اطلاعات، کسب و کارها هر روز بیش از پیش به صنعت IT وابسته می‌شوند و بدون آن نمی‌توانند به فعالیت ادامه دهند.

وی اظهار داشت: همایش تداوم کسب و کار  تلاش دارد با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان، سازمان ‌ها را با بزرگی این تهدیدات، بحران های ناشی از آن و راه‌های مقابله با آنها آشنا کند تا در صورت وقوع، همواره آمادگی بالایی برای واکنش مناسب و به موقع به حوادث و بازگرداندن سیستم به سطح عملیاتی از پیش تعریف شده وجود داشته باشند.

این ارائه راهکار جامع مبتنی بر شبکه همگانی داده با اشاره به اهمیت ارائه بی وقفه سرویس های IT، گفت: هرگونه وقفه در سرویس‌ های مهم، هزینه و خسارت‌ های هنگفتی برای سازمان ‌ها به بار آورده و کسب و کار آنها را دچار چالش ‌های جدی خواهد کرد.

وی به علل ایجاد وقفه در سرویس‌ های تلکام اشاره کرد و گفت: با توجه به حیاتی بودن موضوع راهکارهای تداوم کسب و کار در بخش تلکام، معتبرترین مراکز تحقیقاتی و مخابراتی جهان راهکارهایی برای این امر پیشنهاد کرده اند که کامیون‌های مخابراتی، مخابرات ماهواره‌ای و استفاده از شبکه‌ های LTE تلفن همراه از جمله راهکارهای تداوم سرویس‌دهی در زمان  بروز حوادث معرفی شده است.

فروردین همچنین با اشاره به انواع تهدیدات سرویس های اینترنتی، اضافه کرد: مشکلاتی از جمله خرابی تجهیزات و برنامه‌های کاربردی، خطاهای انسانی، حملات اینترنتی و بلایای طبیعی با نابودی داده‌ها یا از دسترس خارج کردن سرویس‌ ها، تهدیدی کاملا جدی به شمار می‌روند.