به گزارش
گرداب، به نظر میرسد اپل قصد دارد در زمینههای مختلف قدرتمند ظاهر شود و با کمپانیهای مشهور به رقابت بپردازد؛ اما چه چیزی بهتر از اینکه این هدف به حضور بیشتر اپل در چین منجر شود. بهتازگی کوپرتینونشینها برای رقابت با اوبر یک میلیارد دلار در شرکت چینی Didi Chuxing سرمایهگذاری کردهاند.
این بار به نظر میرسد اپل سوی پیکان خود را به سمت اوبر نشانه گرفته و با سرمایهگذاری یک میلیارد دلاری قصد دارد با این کمپانی رقابت کند. اپل برای این منظور، یک میلیارد دلار در Didi Chuxing رقیب چینی اوبر سرمایهگذاری کرده است.
گفته میشود سرویس دیدیچوکسینگ بیشترین کنترل را بر روی بازار سرویسهای اجاره و در اختیار داشتن خودرو دارد.
تیم کوک در مصاحبهی خود با خبرگزاری رویترز از این سرمایهگذاری بهعنوان راهی برای حضور بیشتر در بازار بزرگ چین یاد کرده است. او به رویترز گفته:
این سرمایهگذاری به دلایل استراتژیکی چون شانس حضور بیشتر و شناخت بهتر بخشهای مختلف بازار چین بوده که برای ما اهمیت زیادی دارد.
اپل علاوه بر سرمایهگذاری در دیدیچوکسینگ، قصد دارد در ساخت پلتفرم فناورانهی اختصاصی به این کمپانی کمک کند. به گزارش والاستریت ژورنال این شرکت چینی تلاش میکند تا سرمایهی خود را به ۲۵ میلیارد دلار برساند.
حالا اپل نیز به جمع سرمایهگذاران بزرگ دیدیچوکسینگ ازجمله Tencent و Alibaba پیوسته و تلاش میکند رشد سریع اوبر را در جهان متوقف کند. به نظر میرسد اوبر نیز بهخوبی خطر کمپانی چینی دیدی را احساس کرده و تراویس کالانیک، مدیرعامل این کمپانی بهتازگی اشارهکرده که برای رقابت با رقیب چینی، سالانه ۱ میلیارد دلار را در این کشور از دست میدهند.
دیدیچوکسینگ با سرویسهایی چون Lyft بهعنوان یکی از بزرگترین رقبای اوبر همکاری میکند تا بتواند دنیای ضد اوبر را بنا کند.
سرمایهگذاری جدید اپل یکبار دیگر شایعات پیرامون تصمیم کوپرتینونشینها برای ورود به صنعت خودرو را قوت میبخشد. اوبر نیز در بخش تکنولوژیهای مربوط به خودروهای خودران سرمایهگذاری زیادی انجام داده و سرمایهگذاری اپل در کمپانی دیدی نشان میدهد که آمریکاییها به دنبال راهی هستند که بتوانند ترمز اوبر را بکشند.