Gerdab.IR | گرداب

قطعی سراسری اینترنت در عراق

تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

کشور عراق برای دومین سال متوالی، اینترنت سراسر کشور را از دسترس خارج کرد تا امکان تقلب در امتحانات را از دانش آموزان بگیرد.

به گزارش گرداب، وزارت ارتباطات کشور عراق برای دومین سال متوالی اقدام به از دسترس خارج کردن اینترنت در سراسر این کشور کرد تا امکان تقلب دانش آموزان در امتحانات از بین برود.

وزارت ارتباطات عراق در تاریخ‌های 14، 15 و 16 ماه می، در زمان برگزاری امتحانات دوره‌ی راهنمایی و دبیرستان، از ساعت 5 تا 8 صبح، اینترنت را از دسترس خارج کرد. این اتفاق در زمان برگزاری امتحانات سال 2015 عراق نیز رخ داده بود؛ اما هیچ یک از مقامات عراقی تا این لحظه به این موضوع اعتراف نکرده‌اند. با وجود این، ایمیلی به بیرون درز کرده است که این موضوع را اثبات می‌کند.

در متن ایمیل مذکور آمده است: «مشتری‌های عزیز، بر اساس دستورالعمل وزارت ارتباطات و شرکت «پست و ارتباطات عراق»  (ITPC)، تمام خدمات اینترنت و مدارها از فردا 15 می 2016 به مدت 3 روز از ساعت 5 تا 8 خاموش خواهد شد. در این مدت تمام ارتباطات عراق در سراسر کشور قطع خواهد شد؛ بنابراین در تمام این مدت خدمات همه‌ی شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه با اختلال مواجه می‌شوند. به علت ایجاد نگرانی برای شما معذرت می‌خواهیم و از درک شما برای این موضوع تشکر می‌کنیم.»

این اولین دفعه‌ای نیست که یک کشور به خاطر برگزاری امتحانات، ارائه خدمات اینترنت را متوقف می‌کند. کشورهای ازبکستان و هند نیز در سال‌های گذشته اقدام به انجام این عمل کرده بودند.