Gerdab.IR | گرداب

در سایه غفلت مسئولان؛

تورهایی که دختران و پسران جوان را تور می‌کنند +عکس

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

برگزاری تورهای گردشگری دختران و پسران به‌صورت مختلط از طریق فراخوان در فضای مجازی و حضور در اماکن تفریحی و گردشگری و به دنبال آن بروز رفتارهای خلاف اخلاق و ارزش‌های دینی در شبکه‌های اجتماعی به‌وفور یافت می‌شود.

به گزارش گرداب، گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، علیرغم فواید و آثار مفید آن‌ها از منظر تسهیل در ارتباطات و انتشار اخبار و مطالب متنوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به تهدیدی جدی برای جوانان به‌ویژه در مباحث انحراف اخلاقی و فکری تبدیل‌شده است.

با نگاهی گذرا به این‌گونه شبکه‌ها ازجمله اینستاگرام می‌توان به مفاسد اخلاقی موجود در آن پی برد.

این شبکه‌ها اگرچه برخی فواید و اقدامات خوب و مناسب نیز در آن دیده می‌شود اما متأسفانه برخی رفتارهای زشت وزننده که توسط جمعی از سودا گران فاسد الاخلاق در آن مشاهده می‌شود، اهمیت مراقبت و نظارت بر آن‌ها در راستای مصون ماندن کاربران، به‌ویژه جوانان آینده‌ساز این مملکت را بیش‌ازپیش آشکار می‌سازد.

برگزاری تورهای گردشگری دختران و پسران به‌صورت مختلط از طریق فراخوان در فضای مجازی و حضور در اماکن تفریحی و گردشگری و به دنبال آن بروز رفتارهای خلاف اخلاق و ارزش‌های دینی اعم از کشف حجاب و اعمال نامشروع ازجمله دام‌های شیطانی است که در شبکه‌های اجتماعی به‌وفور یافت می‌شود.

حال سؤال اینجاست که متولی اصلاح، ارشاد و هدایت این‌گونه از تورهای گردشگری که طبق اطلاعات شیرازه فاقد مجوز می‌باشند با چه کسی است و سازمان دهندگان شیطانی این‌گونه برنامه‌ها چه کسانی هستند و البته برخی آژانس‌ها نیز باروی آوردن به این صنعت کثیف و خلاف اخلاق پول‌های بادآورده‌ای را به جیب می‌زنند. راستی مجوز این آژانس‌ها را چه کسانی صادر می‌کنند؟
آنچه مسلم است، اینکه؛ برخی دستگاه‌های مسئول با بی‌تفاوتی از کنار این مفاسد می‌گذرند، غافل از اینکه حضور نوجوانان و جوانان در این تورهای گردشگری، دروازه ورود نسل آینده به انواع انحرافات فکری و اخلاقی است.

شیرازه می‌نویسد: برخی کارشناسان بر این باورند که این نوع از رفتارها، نشان‌دهنده یک خلاء در اقدامات دستگاه‌های فرهنگی است چراکه به هر حال زندگی در کلان‌شهرها و زندگی در آپارتمان‌های محصور و ماشینی، مردم و به‌خصوص نسل جوان را به‌سوی جنگل‌ها، کوه‌ها، مناطق خوش آب‌وهوا و سرسبز سوق می‌دهد و چه خوب است آژانس‌های مسافرتی مجاز و متعهد با همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی و نظارتی، امکان بهره‌برداری صحیح و سالم را برای جوانان فراهم آورند.

ضمن عذرخواهی از مخاطبان عزیز و گرامی به دلیل انتشار برخی تصاویر تورهای مختلط خاطرنشان می‌نماید در صورتی که این گروه‌ها و دستگاه‌های مرتبط در جهت جلوگیری از وقوع چنین اقدامات خلاف اخلاق اقدام ننمایند در گزارش بعدی برخی از مشخصات آژانس‌های متخلف همراه با مستندات اعلام خواهد نمود.
منبع: مشرق