Gerdab.IR | گرداب

از علی دایی تا الهام حمیدی؛

واکنش چهره های شاخص به درگذشت همسر شهید بابایی

تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

امروز همسری از بین ما رفته که "عباس بابائی" هم خود را مدیون او می داند. "صدیقه حکمت" در حالی روز گذشته دار فانی را وداع گفت که ماه ها درد ناشی از بیماری را متحمل شد و سرانجام به دیدار همسر شهیدش شتافت.

گروه فرهنگ و جامعه گرداب: عباس بابائی را می بایست یکی از معدود شهدایی نامید که جامعه ایرانی به واسطه "شوق پرواز" و نقش آفرینی منحصر به فرد سید شهاب حسینی هنرپیشه توانای سینمای، با او خو گرفته اند.

شهیدی که حالا همه جامعه و حتی نسل جوان امروز نیز او را به خوبی می شناسند و با خصائص اخلاقی‌اش آشنا هستند و همه بر این نظریه مهر تایید می زنند که قطعا پشت همه رشادت‌های عباس بابائی و بابائی‌ها همسرانی بودند که خم به ابرو نیاوردند و اجازه ندادند اشک‌شان دل دشمن را شاد کند حسرت یک قطره اشک مادر و همسر شهید را به دل خصم تا بنِ دندان مسلح گذاشت.

حالا امروز همسری از بین ما رفته که "عباس بابائی" هم خود را مدیون او می داند. "صدیقه حکمت" در حالی روز گذشته دار فانی را وداع گفت که ماه ها درد ناشی از بیماری را متحمل شد و سرانجام به دیدار همسر شهیدش شتافت.

البته خداحافظی با این بانوی استقامت و رشادت در فضای مجازی نیز بی واکنش نبود و چهره های شاخصی در پس انتشار خبر صدیق حکمت چند خطی یادگاری به پاس رشادت های این بانوی فاضله نگاشتند:

علی دایی:

علی دایی پیشکسوت عرصه فوتبال و ورزش در واکنش به این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشت:


واکنش چهره های شاخص به درگذشت همسر شهید بابایی

كل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

دور جدایی ها خط بکشید. قصه قصه وصلت است. رفتن از دنیای خاکی را رها کنید. همسری با پروازی آسمانی به دیدار یار و همراهش رفته است. پیوندی مبارک در بهشت. پیوندشان را امشب عرشیان جشن می گیرند.
عروج همسر شهید خلبان بابایی را از صميم قلب تسلیت عرض ميكنم

الهام حمیدی:

الهام حمیدی که در سریال شوق پرواز در نقش این بانوی مومنه ظاهر شده بود در اینستاگرامش نوشت:

وای عجب دنیایی، در شبهایی که شهاب و خلبان بابایی سینمای ایران در آسمان جهان می‌درخشید ،همسر و یار وفادار و عاشق شهید بابایی به آرزویش رسید و بسوی عشقی که سالها بی تابش بود پر کشید .

وقتی تلفنی قبل سفر به شیراز صحبت کردیم فکر نمی‌کردم که دیگه خانم حکمت بر نمی‌گرده و باید بگم مدام بی تاب و عاشق رسیدن بسوی شوهر شهیدش بود و یاد و خاطرات سریال شوق پرواز و لطفشان به من برای ایفای نقشم به جای ایشان هرگز از یاد و ذهنم پاک نمی‌شود .

درگذشت خانم حکمت مظهر استقامت و عشق و و فاداری به همسر را به خانواده شهید بابایی و بویژه دختر عزیزشان و سایر دوستداران این خانواده محترم تسلیت عرض می کنم.


واکنش چهره های شاخص به درگذشت همسر شهید بابایی


عزت الله ضرغامی:

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما نیز در کانال تلگرامی خود نوشت:

صدیقه حکمت (همسر شهید بابایی) به دیدار حق شتافت. او به راستی شایستگی همسری و همراهی آن سردار بزرگ سپاه اسلام را داشت. شهاب حسینی در سریال شوق پرواز کولاک کرد. او شایسته ی هر جایزه ای است.

همسر شهاب حسینی

پریچهر قنبری همسر شهاب حسینی که ایفاگر نقش شهید بابائی در سریال شوق پرواز بود، در یادداشتی به خبر فوت صدیقه حکم واکنش نشان داد و نوشت:

در فرهنگ ما، آسمان مفهومی اعلا دارد. آنان که بر فراز معنای آسمان، معنای متعالی یافتند از هر آن چه زمینی و پست بود گسستند.

در مدتی که به واسطه تولید سریال شهید بابایی با زوایای پنهان و آشکار شخصیت آن بزرگوار آشنا شدیم، پی به اهمیت فوق العاده زنی بردم که به عنوان همسر و همراه، نقشی غیرقابل انکار در حرکت متعالی عباس بابایی داشت.

خبر عروج ملکوتی خانم ملیحه حکمت به آسمان و عزیمتش نزد پروردگار، یادآور آن خاطرات فراموش ناشدنی از این اسوه مقاومت و صبر بود.

غفران، آرزویی است که در میان حزن و اندوه حاصل از این خبر، آراممان می کند.

روانش شاد و یادش گرامی باد

پریچهر قنبری



واکنش چهره های شاخص به درگذشت همسر شهید بابایی
تصویری از عیادت رهبر انقلاب از این بانوی فداکار