Gerdab.IR | گرداب

یاهو مسنجر تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

یاهو امروز اعلام کرد که پیام‌رسان یاهو مسنجر را در تاریخ ۵ آگوست به صورت رسمی تعطیل می‌کند. هم‌ اکنون دانلود‌های نسخه‌های پیشین این پیام‌رسان دیگر در یاهو در دسترس نیستند و پس از این تاریخ کاربران حتی دیگر قادر به وارد شدن به این برنامه و ارسال پیام‌ نیز نیستند.

به گزارش گرداب به نقل از «نسیم آنلاین»، علاوه‌ بر اینکه کاربران امکان وارد شدن به یاهو مسنجر به صورت رسمی و ارسال پیام را نخواهند داشت، همچنین از طریق دیگر نرم‌افزار‌های طرف سوم نیز نمی‌توان از این پیام‌رسان استفاده کرد.

این نرم‌افزار خاطره‌انگیز یاهو اواخر ۱۹۹۰ از طرف شرکت یاهو منتشر شد و خیلی زود توانست کاربران زیادی را بدست آورد. سخنگوی این شرکت اعلام کرده که این پیام‌رسان مخصوصا در کشور‌های آسیایی - اقیانوسیه طرفداران زیادی داشته است. اما اکنون یاهو یک پیام‌رسان بین پلتفرمی دارد که ظاهری بسیار مدرن‌تر پیدا کرده است.

وی گفت: دسامبر سال ۲۰۱۵ ما یک Yahoo Messenger جدید برای موبایل، وب و ایمیل یاهو در دسکتاپ با ظاهری مدرن معرفی کردیم. این تغییر بزرگ در ظاهر همچنین سرعت بسیار بیشتر، امکان ارسال پیام‌ها به صورت هوشمند، تصاویر و حتی تصاویر گیف را در گفتگو‌های تک به تک فراهم می‌کند. در حالی که سعی کرده‌ایم ارتباط قوی بین محصول خاطره‌انگیز قبلی و پیام‌رسان جدید برقرار کنیم، اما تمام کاربران خود را تشویق می‌کنیم که به یاهو مسنجر جدید مهاجرت کنند، چرا که یاهو مسنجر قدیمی از تاریخ ۵ آگوست دیگر پشتیبانی نخواهد شد. ما همچنان تمرکز ویژه‌ای روی پیام‌رسان جدید خود قرار خواهیم داد و هدف ما فراهم آوردن بهترین تجربه برای کاربران خودمان است.

پیام‌رسان قدیمی یاهو از تاریخ ۱۵ مرداد ماه دیگر در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS پشتیبانی نخواهد شد. یاهو طی چند ماه پیش در تلاش برای از بین بردن سرویس‌های غیرضروری است که دیگر کاربران خود را از دست داده‌اند. برای مثال می‌توان همین یاهو مسنجر یا دیگر مجله‌های دیجیتالی این شرکت را نام برد.

یاهو امروز همچنین اعلام کرد که از اول سپتامبر سرویس Yahoo Recommends را که ابزاری برای پیشنهاد خواندن مقاله‌ها در اینترنت است دیگر پشتیبانی نخواهد کرد.