Gerdab.IR | گرداب

گوشی‌ قاچاق در جیب برخی مسئولان

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به برخی از اخبار غیررسمی مبنی بر اینکه یکسری از گوشی‌های تلفن همراه قاچاق توقیف شده، در اختیار برخی مدیران و کارکنان ستاد قرار گرفته، واکنش نشان داد.

به گزارش گرداب، قاسم خورشیدی نسبت به برخی اخبار غیررسمی مبنی بر اینکه اخیرا یکسری از گوشی های قاچاق از جمله آیفون ۶ که به عنوان کالای قاچاق توقیف شده بودند، از طریق سازمان اموال تملیکی در اختیار برخی از مدیران و کارکنان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفته اند، واکنش نشان داد و گفت: بنده خودم به عنوان یکی از مدیران این ستاد، موبایلی که در اختیار دارم، آیفون نیست چه برسد به اینکه آیفون ۶ باشد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارداشت: در فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل ستاد بر رسیدگی به مجموعه پرسنل دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید شده است، تا از ابتلای آنها به بیماری هایی مانند رشوه و امثالهم جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در ماده ۹ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده است، به منظور صیانت از سرمایه های انسانی کلیه دستگاه‌هایی که به موجب این قانون متکفل مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشند، متناسب با حجم فعالیت‌ها براساس دستورالعملی که به تصویب ستاد می‌رسد، اقداماتی باید انجام شود که از جمله آنها اجرای برنامه های رفاهی- فرهنگی به منظور ارتقای سلامت روحی و روانی کارکنان است.  

خورشیدی ادامه داد: لذا مبتنی بر قانون ستاد، شرکت در مزایده های سازمان اموال تملیکی برای خریداری بخشی از کالاهای قاچاق جهت تحویل و رسیدگی به پرسنل بلامانع بوده و این کار قانونی است و اگر چنین اتفاقی بیافتد، غیرقانونی نخواهد بود.

وی توضیح داد: کالای قاچاق توسط سازمان تعزیرات حکومتی به سازمان اموال تملیکی تحویل داده می‌شود و این سازمان نیز از طریق مزایده آنها را بفروش می‌رساند، بخشی از دستگاه های عضو ستاد نیز می توانند آنها را برای تحویل به پرسنل خریداری کنند. اگر مثلا یکی از این دستگاه‌ها آن کالا را نخرد، موبایل فروش، صاحب برند، فرش فروش، پتو فروش یا تاجر آن را خریداری می‌کند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ستاد تلاش می‌کند کالاهایی که دارای مزیت داخلی است و ورود کالای خارجی آن به صورت قاچاق صورت گرفته، آن کالاها را معدوم کند، زیرا برخلاف مزیت داخلی است.

خورشیدی خاطرنشان کرد: البته موضوع مطرح شده را تائید نمی کنم، این کار توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت نگرفته است اما دستگاه های دیگر چنین اقداماتی را از طریق خرید از سازمان اموال تملیکی انجام می دهند. این کار امر متداولی است. اگر به سازمان اموال تملیکی مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که مثلا فلان شرکت فلان کالا را از این سازمان از طریق برنده شدن در مزایده خریداری کرده است. البته اینگونه اقدامات بهتر از ارائه پول به عنوان پاداش به پرسنل است.