به گزارش
گرداب، نیمه فروردین ماه سال جاری سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار به نام اشخاص، بر روی پورتال سازمان تنظیم مقررات ارتباطات راهاندازی شد.
تمامی مشترکان تلفن همراه میتوانند با مراجعه به آدرس اینترنتی mobilecount.cra.ir از تعداد سیمکارتهای به نامشان مطلع شوند.
برای انجام این کار، مشترکان تلفن همراه هر کدام از اپراتورها باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند.
قرار بود پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال میشود که تعداد سیمکارتهای ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک درج شده است.
اما در حال حاضر و براساس گزارش مخاطبان، بعد از طی مراحل در نظر گرفته شده برای استعلام خطوط هیچگونه پیامکی مبنی بر تعداد سیمکارتهای به نام مشترک ارسال نمیشود.
لذا برای پیگیری این موضوع، بار دیگر سامانه مذکور را تست کردیم که هیچ پاسخی در قالب پیامک برگشت داده نشد؛ علیرغم اینکه دو روز از ثبت درخواست در سامانه یاد شده میگذرد اما همچنان پاسخی دریافت نشده است.
پیش از این گفته شده بود که در این سامانه کلیه مشترکان چهار اپراتور کشور که حداقل یک سیمکارت به نام خود در یک اپراتور داشته و کد ملیشان نیز در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین کننده سیمکارت به صورت صحیح ثبت شده است، میتوانند از تعداد خطوطی که به نامشان در هریک از اپراتورهای مذکور ثبت شده، مطلع شوند.
بسیاری از مخاطبان تسنیم در قالب گزارشهایی جداگانه از خرابی این سایت و عدم پاسخگویی آن گفتهاند.
برخلاف اینکه زمان ثبت درخواست و در پایان مراحل کد رهگیری داده و گفته میشود که اگر پس از گذشت حداکثر 3 ساعت از استعلام، پیامک به دستتان نرسید با استفاده از کد رهگیری، میتوانید درخواست ارسال مجدد پیامک نمائید ودر غیر اینصورت میتوانید با ارسال کد ملی خود به Mobilecount@cra.ir درخواست پیامک مجدد نمائید اما برخی مخاطبان تسنیم معتقدند که ارسال مجدد هم به نتیجهای نمیرسد.
مشترکان موبایل باید بدانند که از طریق این سامانه قادر به دیدن شمارههای به نامشان نیستند بلکه تنها تعداد خطوط به نام اطلاعرسانی میشود و تنها میتوانند متقاضی سلب مالکیت از خود باشند.
معاون رگولاتوری نیمه خرداد ماه جاری اعلام کرد که از میان مراجعهکنندگان 549 هزار و 661 نفر تعداد سیمکارتهای متعلق به خود را استعلام کردهاند.
به گفته او از این تعداد به 360 هزار و 29 استعلام پاسخ داده و 172 هزار و 208 استعلام نیز به دلیل مغایرت کد ملی ارائه شده با شماره تلفن همراه ثبتی، رد شده است.
علیرغم شروع کار این سامانه که مشترکان میتوانستند تعداد خطوط موبایل به نامشان را 2 دقیقهای استعلام کنند، اما ظاهرا در حال حاضر کارایی خود را از دست داده یا به میزان قابل توجهی افت کرده است.