پاسخ ایرانسل درباره رومینگ شهران

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

اپراتور دوم ارتباطی درباره ارائه خدمات رومینگ به اهالی شهران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گرداب، به دنبال حادثه روز گذشته شهران و قطع تلفن‌ همراه مشترکان همراه اول، با توجه به ارائه سرویس رومینگ ملی بسیاری از مشترکان تصمیم به استفاده از شبکه اپراتورهای دیگر و به ویژه ایرانسل گرفتند.

اما در این مدت گلایه‌هایی نیز مطرح شده و برخی اهالی آن منطقه اینگونه اعلام کردند که استفاده از خدمات رومینگ تنها برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری میسر بوده و مشترکان دائمی همراه اول در دسترسی به این سرویس ناموفق بوده‌اند.

روابط عمومی ایرانسل در این خصوص توضیحاتی به ایسنا ارائه کرده و متذکر شده است: «رومینگ ملی یک پروژه ملی است که برای زمانی مانند مواقع بحرانی نيز قابل استفاده است و ایرانسل هم در نخستین ساعات وقوع حادثه این امکان را با هماهنگی های لازم با همراه اول برقرار کرد.

در عملیات رومینگ از آنجا که اپراتور میزبان، سیم‌کارت‌ها را برروی لایه شبکه میزبانی می‌کند، تفاوتی بین سیم‌کارت دائمی و اعتباری قائل نمی‌شود و به این ترتیب این ادعا که ایرانسل سیم‌کارت‌های دائمی را میزبانی نکرده صحيح نیست.

در صورتی که معدودی از مشترکان هم از امکان رومینگ برخوردار نبوده اند، میتوانند موضوع را با اپراتور مبدا پیگیری کنند.»