Gerdab.IR | گرداب

اینترنت پرسرعت نامحدود دوباره احیا شد

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مدل حاکم بر تصویب تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات مبتنی بر مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته است به نحویکه قیمت اینترنت داخل به یک سوم اینترنت بین‌المللی خواهد رسید.

به گزارش گرداب، محمد جواد آذری جهرمی در همین رابطه اظهار کرد: کاهش هزینه اینترنت داخلی اخیراً به صورت داوطلبانه از طریق چند شرکت اجرایی شد و آنها با تعامل به این مهم دست یافتند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار فقط در یکی از سرویس‌های ویدئویی کشور ما شاهد رشد 50 درصدی میزان مصرف را داشته‌ایم و شرکت ارائه دهنده این خدمت با افزایش 80 درصدی درآمد روبرو شده است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: این شرایط نشان می‌دهد که اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات، شکوفایی اقتصاد فناوری اطلاعات داخلی را به همراه خواهد داشت.

او گفت: برای اینکه بتوانیم اینترنت داخلی ارزان‌تری را به مشترکان ارائه دهیم همه فعالان زنجیره ارائه خدمات اینترنتی می‌بایست خدمات ارزان‌تری را ارائه دهند که این موضوع هم در شرکت ارتباطات زیرساخت و هم در شرکت مخابرات ایران کاهش قیمت رخ داد تا اینترنت داخلی به یک سوم قیمت برسد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تنظیم مقررات گفت: شرکت زیرساخت در شبکه انتقال لایه 2 تا 84 درصد، در شبکه انتقال لایه 3 تا 72 درصد و در سرویس اینترنت هم نزدیک به 40 درصد قیمت‌ها کاهش یافته است.

آذری جهرمی افزود: بنا بر درخواست کاربران، سرویس نامحدود DSL را خواهیم داشت که نرخ آن اعلام خواهد شد. مدل نهایی که کاربر با آن روبر خواهد شد سبدی است که به اندازه مصرف در برابر اینترنت بین‌المللی، اینترنت داخلی مجانی در اختیار خواهد داشت.

وی گفت: این شکل از تعرفه‌گذاری باعث خواهد شد که در زمینه سرویس‌های ویدئویی که در ایران زمینه بکری دارد، با رشد قابل توجهی روبرو شویم و نهادهایی مانند صداوسیما با رفع مشکلات قیمتی می‌توانند خدمات خود را در چارچوب نمایش خانگی مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.