Gerdab.IR | گرداب

خرید توییتر برای تقویت یادگیری ماشینی

تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۵

شرکت توییتر با هدف تقویت فناوری یادگیری ماشینی خود در زمینه‌ی تصاویر و ویدئوها شرکت مجیک پونی را خرید.

به گزارش گرداب، شرکت فیس‌بوک تنها شرکتی نیست که سعی دارد هوش مصنوعی شبکه‌ی اجتماعی خود را تقویت کند. به تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد توییتر برای تقویت هوش مصنوعی خود، شرکت لندنی «مجیک پونی» (Magic Pony) را با قیمت 150 میلیون دلار خریداری کرده است. این خرید با هدف بهبود امکانات توییتر در خدمات مربوط به تصاویر و ویدئوها صورت گرفته است.

 مجیک پونی، شرکتی است که روش‌های استفاده از شبکه‌های عصبی و یادگیری ماشینی را برای به دست آوردن و استفاده اطلاعات از تصاویر، توسعه می‌دهد. به عنوان مثال از فناوری آن‌ها برای بالا بردن کیفیت تصاویر و ویدئوهای ضبط شده توسط تلفن همراه، کمک به توسعه‌دهندگان گرافیکی واقعیت مجازی یا برنامه‌های واقعیت افزوده استفاده می‌شود.

جک دورسی (Jack Dorsy)، مؤسس و مدیرعامل توییتر با انتشار بیانیه‌ای گفت: «یادگیری ماشینی پایه‌ی همه امکاناتی است که در توییتر ایجاد کرده‌ایم. فناوری مجیک پونی به ما کمک می‌کند تا قدرت ساخت گروه یادگیری عمیق خود را افزایش بدهیم؛ بنابراین توییتر همچنان مکانی عالی برای دیدن اتفاقات مهم و دلیل آن خواهد بود. ما ارزش یادگیری عمیق و نقش آن در بهتر کردن دنیای امروز را می‌دانیم و ما بخشی از تجربیات خود را به اشتراک می‌گذاریم.»

خرید مجیک پونی توسط توییتر، اولین تلاش آن‌ها در بهبود یادگیری ماشینی نیست. آن‌ها در سال 2015 شرکت وات‌لب «Whetlab» و در سال 2014 مادبیت «Madbits» را خریداری کرد.

فعالیت اصلی شرکت مجیک پونی، پردازش تصویر است و این موضوع می‌تواند برای توییتر مفید واقع شود. بیشتر کاربرانی که در توییتر ویدئو بارگذاری می‌کنند از برنامه‌هایی مانند واین (Vine) و پریسکوپ (Periscope) و تلفن هوشمند برای این کار استفاده می‌کنند. این موضوع فرصت خوبی را به توییتر می‌دهد تا از امکانات آن‌ها در محصولات خود استفاده کند.