ریزش مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای

تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵

بازدیدکننده‌های برنامه «هت‌تریک» و تلویزیون اینترنتی آیو تا امروز از مرز 3میلیون و 800 هزار در سایت، اپلیکیشن و شبکه‌های مجازی گذشت.

به گزارش گرداب، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد برنامه‌های تلویزیون اینترنتی با این سرعت و شتاب جایشان را میان مردم باز کنند. جایی که تا پیش از این در اختیار رسانه‌های دیگر بود و حالا تلویزیون اینترنتی توانسته است فقط برای یک برنامه هت‌تریکش روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار کلیک داشته باشد.

مجموع مخاطبان برنامه هت‌تریک که با حمایت سازمان صدا و سیما موفق شد در ایام برگزاری بازی‌های یورو 2016 برنامه اختصاصی داشته باشد هم به بیش از 3میلیون و 800 هزار نفر رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان بازی‌های یورو 2016 به بیش از هشت میلیون بازدید برسد.

این در حالی است که به گفته کیوان امجدیان، مخاطب شبکه‌های ماهواره‌ای با توسعه چنین برنامه‌هایی در حال ریزش هستند و علاقه‌مندان به زوایای مختلف فوتبال در این دوره از مسابقات یورو، به جای پیگیری از شبکه‌های ماهواره‌ای، علاقه خودشان را در رسانه‌های نوین ایرانی دنبال کردند.

این کارشناس فرهنگی افزود: توسعه برنامه‌های تلویزیون اینترنتی با موضوعاتی که دغدغه و مورد علاقه مردم است هیچگاه در مقابل رسانه ملی نخواهد بود بلکه پشتوانه بزرگ صدا و سیما که مخاطبان هستند را حفظ خواهد کرد تا کمتر مصرف‌کننده برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای شوند.

لازم به ذکر است «هت‌تریک» یکی از اولین برنامه‌های ویژه تلویزیون اینترنتی است که با محتوایی متفاوت در دسترس علاقه‌مندان فوتبال قرارگرفت. این برنامه، ویژه برنامه اختصاصی جام ملّت‌های اروپا، یورو 2016 است که به‌صورت اختصاصی از تلویزیون اینترنتی آیو برای اولین‌ بار در ایران پخش می‌شود. در هت‌تریک که بعد از مسابقات روزانه پخش می‌شود کارشناسان به تحلیلی متفاوت از بازی‌های انجام شده خواهند پرداخت.

در این برنامه تحلیل‌ها و تصاویری پخش می‌شود که امکان پخش از صدا و سیما را ندارند. منتخبی از برنامه‌های خبری کانال‌های مختلف دنیا نیز بخش دیگری از هت‌تریک است که علاقه‌مندان فوتبال هر روز در تلویزیون اینترنتی آیو شاهد آن هستند.