Gerdab.IR | گرداب

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

فیلترینگ شدنی نیست؛ شبکه اجتماعی داخلی راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی داخلی کاملا امن خواهند بود و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شوند، تصمیم برای راه‌اندازی ۳ شبکه اجتماعی ایرانی در فضای مجازی را مورد استقبال کمیسیون خود دانست.

به گزارش گرداب، نصرالله پژمان‌فر با اشاره به تصمیم راه‌اندازی ۳ شبکه اجتماعی ایرانی، گفت: حاکمیت همانطور که وظیفه حفظ مرزهای جغرافیایی را دارد تا مورد تعرض واقع نشود باید مرزهای فرهنگی را نیز محافظت کند؛ اما در حال حاضر هیچ نوع مدیریتی بر فضای مجازی از سوی حاکمیت وجود ندارد و به‌همین دلیل راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی داخلی به‌منظور بسط فرهنگ ایرانی و جلوگیری از تاثیرات منفی محتواهای غربی الزامی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با رد نظریه ایجاد فیلتر برای اعمال مدیریت، ادامه داد: فیلترینگ تحقق‌پذیر نیست و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه نیز نتوانسته جلوی ورود محتویات تخریب‌گر را بگیرد به‌همین دلیل ایجاد شبکه‌های داخلی برای گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی و جلوگیری از بسیاری مضرات دیگر ضروری است، البته ممکن است این شبکه‌ها در مراحل اولیه مشکلاتی داشته باشد اما باید سعی کرد آن را به حداقل رساند.

وی با بیان اینکه جوانان خلاق ایران توان راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی جذاب را دارند، گفت: شبکه‌های اجتماعی داخلی کاملا امن خواهند بود و رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شوند به‌همین دلیل معتقدم باید به ظرفیت‌های داخلی اعتماد و موجبات رشد آن‌ها را فراهم کرد.

پژمان‌فر با بیان اینکه برای تسلط به محتوای فضای مجازی باید «شبکه ملی اطلاعات» راه‌اندازی شود، اضافه کرد: راه‌اندازی «شبکه ملی اطلاعات» به معنای منع مردم از شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند تلگرام نیست و آن‌ها مختار به انتخاب هستند؛ اما بنده یقین دارم با روی کار آمدن شبکه‌های داخلی بخش عظیمی از مخاطبان ایرانی شبکه‌های اجتماعی، نمونه ایرانی آن‌ را ترجیح خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای تشویقی نیز برای همراهی مردم استفاده کرد، اظهارکرد: این شبکه‌ها در کنار فواید فرهنگی، چندین هزار شغل ایجاد و با کیفیت بالاتر و ارزان‌تر مطالبات مردم را پاسخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کند و انتظار می‌رود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جوانان خلاق ایجادکننده این شبکه‌ها به درستی حمایت کند.

منبع:‌ خانه ملت