Gerdab.IR | گرداب

افزودن اطلاعات زلزله‌ها به گوگل

تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵

اگر شما در منطقه یا شهری زلزله خیز زندگی می کنید، از این پس می توانید از نسخه رومیزی یا موبایلی جستجوگر گوگل برای کسب اطلاعات دقیق از آخرین لرزش‌های زمین استفاده کنید.

به گزارش گرداب به نقل از تک کرانچ، بدین منظور تنها کافیست عبارت earthquake یا earthquake near me را در گوگل جستجو کنید. این قابلیت به تدریج در کل جهان فعال می شود.

خدمات یاد شده با همکاری سازمان زمین شناسی آمریکا ارائه می شود و بر مبنای آن داده های دقیقی در مورد تازه ترین زمین لرزه ها در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. پس از انجام چنین جستجویی نقشه تازه ترین زلزله ها و اطلاعات مرتبط مانند شدت، مرکز وقوع زلزله و غیره هم در دسترس قرار می گیرد.

همچنین می توان از widget  زلزله هم برای جستجو و مشاهده اطلاعاتی در مورد واکنش مناسب در زمان وقوع زلزله استفاده کرد. گوگل می گوید اطلاعات این سرویس به طور مرتب و در عرض چند ثانیه به روز می شوند. البته با توجه به دریافت اطلاعات یاد شده از مرکز زمین شناسی آمریکا، داده های دقیق عملا بعد از چند دقیقه در دسترس قرار می گیرند. به روزرسانی داده ها در مورد دیگر نقاط جهان حدود سی دقیقه ای به طول می انجامد.