Gerdab.IR | گرداب

جنجالی که فیس بوک به پا کرد

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵

تیراندازی مرگبار به افسران پلیس در دالاس آمریکا که پنج کشته و هفت زخمی بر جای گذاشت، با استفاده از قابلیت پخش زنده فیس بوک موسوم به لایو برای میلیون ها نفر کاربر در سراسر جهان پخش شد.

به گزارش گرداب به نقل از سی نت، در یک ویدئوی سه دقیقه ای که توسط مایکل کوینباتیستا شهروند دالاس ضبط و در فیس بوک پخش شد، افسران پلیس دیده می شوند که برای حفاظت از خود بر روی زمین دراز کشیده اند. این در حالی است که تیراندازی به آنان در اعتراض به کشتار چند سیاه پوست در دالاس ادامه دارد.

تا اولین ساعت روز جمعه بیش از 4 میلیون نفر ویدئوی یاد شده را مشاهده کردند. در این ویدئو تبادل آتش میان افسران پلیس و افراد مسلح و جابجایی یک افسر زخمی شده به وضوح قابل مشاهده است. تک تیرانداز عامل حملات یاد شده سرانجام با استفاده از بمبی که توسط یک ربات پلیس حمل می شد کشته شد.

به نظر می رسد ابزاری که فیس بوک برای تسهیل انتشار عکس ها و ویدئوهای خانوادگی و مفرح ابداع کرده به سرعت در حال تبدیل به شیوه ای نوین برای نمایش تصاویر ناآرامی های اجتماعی و درگیری های سیاسی است. خشونت به نمایش درآمده در برخی از این ویدئوها باعث انتقاد صاحب نظران شده و آنها می گویند ممکن است ابزار یاد شده بیشتر برای نمایش جنبه های تراژیک و فاجعه بار زندگی انسان ها به کار گرفته شود تا جنبه های امیدبخش و شاد آن.