Gerdab.IR | گرداب

صدور مجوز 211 موسسه فرهنگی دیجیتال

تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۵

طی یک ماه گذشته تعداد 211 مورد مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادرشده است.

به گزارش گرداب؛ ابوالقاسم خدا وردی لو، سرپرست گروه نشر دیجیتال با اشاره به‌ضرورت رفع موانع تولید محتوای دیجیتال گفت: با ایجاد کسب‌وکارهای جدید در حوزه تولید محتوای فرهنگی دیجیتال، به دنبال رونق تولید محتوا، خدمات و سرویس‌های ارزش‌افزوده و نهایتاً خلق ثروت فرهنگی در حوزه نشر دیجیتال هستیم.

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به دنبال راه‌اندازی واحدها و مؤسسات فرهنگی دیجیتال فعال در سطح استان‌ها است تا صاحبان ایده‌های خلاق بتوانند با تولید محتوای فاخر و ارزشمند به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند و سهم تولید محتوای استان‌ها در اقتصاد فرهنگ پررنگ‌تر شود.

ابوالقاسم خدا وردی لو، در این خصوص گفت: مدیریت مدبرانه، استراتژی‌های خردمندانه و تعامل بخش خصوصی و دولتی، می‌تواند نویدبخش جهش و تحول در کسب‌وکار دیجیتال و همچنین رشد و توسعه محتوا در فضای مجازی باشد.

وی بیان کرد: جهت اشتغال‌زایی در حوزه رسانه‌های دیجیتال در تلاش هستیم با بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، بستر مناسبی برای تولید و انتشار محتوای فرهنگی در فضای مجازی ایجاد کنیم.

در سال 1394، انجام اموری همچون تسهیل شرایط و ضوابط اعطای مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال، ارائه خدمات برخط و ایجاد سامانه‌های یکپارچه، مکانیزه شدن فرآیند درخواست تا صدور مجوز فعالیت و پروانه نشر دیجیتال سبب رونق گرفتن تولید محتوای دیجیتال در سال 1395 خواهد شد.

خدا وردی لو گفت: طی یک ماه گذشته درخواست متقاضیان فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال، رشد تصاعدی و چشمگیری داشت و تعداد 211 مورد مجوز فعالیت واحد فرهنگی دیجیتال برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادرشده است.

سرپرست گروه نشر دیجیتال در پایان  ابراز امیدواری کرد تا اواخر امسال با حمایت از کنسرسیوم‌های تخصصی محتوای دیجیتال، زمینه حضور فعال ناشران در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم شود
منبع: سیتنا