Gerdab.IR | گرداب

دبیر ستاد مرکزی اربعین:

تشریح برنامه‌های کمیته زیرساخت ستاد اربعین/ نصب سایت‌های اربعینی همراه اول و ایرانسل با مجوز حاکمیت عراق

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: کمیته زیرساخت ستاد به‌شدت در حال مذاکره با دولت و اپراتورهای عراقی است تا اربعین امسال در برقراری ارتباطات دچار قطعی نباشیم.

به گزارش گرداب، مجید آقابابایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های ارتباطی تدوین‌شده توسط ستاد مذکور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: موضوعات مربوط به ارتباطات رادیویی و تلفنی در کمیته زیرساخت پیگیری می‌شود و با آسیب‌شناسی‌ای که از سال گذشته و سنوات قبل صورت گرفته، دنبال این هستیم که برای امسال دیگر قطعی نداشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: قطعی‌های مقطعی ارتباطات در این ایام، یکی از آسیب‌های جدی و البته مربوط به ظرفیت پایین دولت عراق در حوزه زیرساخت‌ها بود.

وی گفت: همکاران ستادی ما از بخش وزارت ارتباطات و شرکت‌های همراه اول و ایرانسل به‌عنوان عامل برقراری ارتباطات سیار در حال مذاکره با همتایان عراقی خود برای رفع چالش‌های احتمالی و امکان اتصال بدون قطعی هستند.

او با تأکید بر "یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی زائران موبایل است و به‌جز این ابزار به چیز دیگری نمی‌توانیم اکتفا کنیم"، ابراز کرد: از آن حیث که برخی پیام‌های ما نیز به‌صورت پیامکی برای زائران ارسال می‌شود و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، این مقوله بسیار اهمیت دارد و در ستاد به‌شکل جدی پیگیر رفع چالش‌های احتمالی هستیم.

آقابابایی در پاسخ به این سؤال "سال گذشته نیز چنین رسالتی به‌عهده ستاد قرار گرفت اما متأسفانه باز هم کیفیت ارتباطات در حد قابل قبولی نبود و با قطعی مواجه شدیم؛ آیا امکان دارد که امسال مذاکرات به‌نحوی با عراق پیش رود که امکان استقرار سایت‌های ارتباطی به اپراتورهای ایرانی داده شود؟"، گفت: حاکمیت عراق باید درباره این موضوع اظهارنظر کند و اگر اجازه این کار را نمی‌دهد شاید به‌صلاح نیست.

وی اضافه کرد: تا سنوات گذشته مجوزهای محدودی برای برقراری ارتباطات صادر شده بود و دنبال مجوزهای بیشتری هستیم اما نباید فراموش کنیم دولت عراق اختیار خاک خود را دارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: به هر حال اپراتورهای موبایل کشورمان از طریق همکاری با اپراتورهای عراقی رسالت ارتباطی را پیش می‌برند و قطعاً روش‌های متعددی برای بهره‌برداری از ظرفیت و ساختارهای ارتباطی وجود خواهد داشت.

او بار دیگر با بیان اینکه اجازه ثبت دکل به اپراتورهای ایرانی در اختیار دولت عراق است، درباره استفاده از تلفن‌های ماهواره‌ای نیز گفت: اکثر گوشی‌های مردم امکان برقراری ارتباط ماهواره‌ای را ندارد و از طرفی هزینه‌های این نوع اتصال بسیار بالاست؛ به هر حال کمیته زیرساخت به‌شدت در حال کار روی این مقوله است و امیدواریم امسال به رسالت برقراری تماس بدون قطعی برسیم.