Gerdab.IR | گرداب

فقط یک سایت همسریابی مجوز دارد

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا بیان کرد: تنها یک سایت از سوی سازمان ذی‌ربط تائید شده و مجوز فعالیت در خصوص همسریابی دارد.

به گزارش گرداب؛ سرهنگ دوم علی نیک‌نفس با بیان اینکه گردانندگان سایت‌های بدون مجوز همواره ادعا دارند فعالیت آنها قانونی بوده و مجوز دارند، تصریح کرد: حتی برخی از این سایت‌ها بعضاً پا را فراتر گذاشته و ادعا می‌کنند که آنها برای مشروعیت فعالیت خود در خصوص همسرگزینی از مراجع معظم و معزز تقلید استفتاء نموده و این عزیزان مهر تائید بر فعالیت آنها در فضای سایبر زده‌اند.

در حالی که بنا بر استعلام پلیس فتا از دفاتر مراجع عظام تقلید ادعای کذب این سایت‌ها ثابت شده و مشخص گردیده که هدف گردانندگان سایت‌های همسریابی بیش از آن که حل مشکلات ازدواج جوانان باشد، کسب درآمد است و برای آنها اصلاً" مهم نیست که در این راه آبروی افراد ثبت‌نام کننده در سایت آنها برود و یا برای این عزیزان از سوی مجرمانی که در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند مشکلاتی به وجود آید.

سرهنگ نیک‌نفس با اشاره تشکیل پرونده‌های متعدد کلاهبرداری و هتک حیثیت مرتبط با ثبت‌نام در سایت‌های همسریابی غیر مجاز در پلیس فتا گفت: این امر خود گواه غیر قانونی بودن فعالیت سایت‌های همسریابی بوده و گویای این است که این سایت‌ها با چه انگیزه‌ای فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته پلیس فتا بارها به شهروندان خصوصاً بانوان برای ثبت‌نام در این سایت‌ها هشدار داده است، گفت: ثبت‌نام و فعالیت در این سایت‌ها به هیچ عنوان بدون اطلاع و همراهی خانواده‌ها نباشد و به تنهایی قرار ملاقات‌های حضوری با افراد دیگر در سایت‌های همسریابی نگذارند، زیرا بسیاری از کاربران این سایت‌ها از هویت و مشخصات جعلی استفاده می‌کنند و چهره واقعی و نیات خود را پنهان می‌سازند.


سرهنگ نیک‌نفس با بیان اینکه تنها یک سایت از سوی سازمان ذی‌ربط تائید شده و مجوز فعالیت در خصوص همسریابی دارد گفت: تنها این سایت تا کنون توانسته است مجوز فعالیت و تأییدیه‌های لازم را دریافت کند و هیچ سایت دیگری برای فعالیت همسریابی در کشور مجوز ندارد.

وی تصریح کرد: "سامانه ملّی همسان گزینی" در سال گذشته رسماً و با حضور تنی چند از مسئولین کشوری رونمایی شد، این سایت با همکاری معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تأسیس گردیده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا  ادامه داد: این سایت در راستای تسهیل ازدواج راه‌اندازی شده و عملکرد سایت "همسان گزینی" بسیار متفاوت‌تر از سایت‌های همسریابی فاقد مجوز موجود است به گونه‌ای که بر مبنای مدل اسلامی- ایرانی و با توجه به فرهنگ و سنت‌های کشورمان طراحی شده و واسطه‌های ازدواج که افراد مورد اعتماد مردم و خانواده‌ها هستند در این سایت فعالیت می‌کنند.

سرهنگ نیک نفس یادآور شد: به غیر از این سایت هیچ سایتی مجوز فعالیت ندارد و علاقه‌مندان به هیچ عنوان در دیگر سایت‌ها ثبت‌نام نکنند و اطلاعات خود را در اختیار این سایت‌ها نگذارند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از مشکلات کاربران در فضای مجازی به خاطر رعایت نکردن مسائل ایمنی و قوانین است، تاکید کرد: کاربران حتماً فعالیت خود حتی در سایت "سامانه ملی همسان گزینی" را برابر با قوانین سایت و زیر نظر کارشناسان سایت انجام دهند و از ارتباطات خارج از این سایت پرهیز کنند تا دچار گرفتاری و مشکلات نشوند.

وی ادامه داد: حتی ثبت نام در سایت "سامانه ملی همسان گزینی" و آشنایی با گزینه‌های معرفی شده این سایت حتماً با اطلاع و نظر خانواده‌ها باشد.