فیس بوک به زودی حتی کاربرانی را که از برنامههای بلوکه کننده تبلیغات استفاده می کنند، مجبور به مشاهده آگهی های خود خواهد کرد. لذا نصب این نوع برنامه ها بر روی رایانه ها بی فایده می شود.
به گزارش گرداببه نقل از وال استریت ژورنال، فیس بوک اعلام کرده که شیوه بالا آمدن تبلیغات بر روی وب سایت خود را تغییر داده تا شناسایی آنها برای نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات به کاری دشوار مبدل شود.
این شبکه اجتماعی علت تصمیم خود را وابستگی عمیق درآمدی به آگهی های مختلف دانسته و لذا این اقدام خود را توجیه کرده است. با افزایش نمایش تبلیغات در سایت های اینترنتی استفاده کاربران از نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات به ویژه در خارج از آمریکا افزایش یافته و برآوردهای دفتر تبلیغات تعاملی نشان می دهد 26 درصد از کاربران اینترنت در آمریکا بر روی رایانه های شخصی خود از نرم افزارهای بلوکه کننده آگهی استفاده می کنند.
فیس بوک هرگز به این سوال که چند درصد از کاربران رایانه های رومیزی این شرکت از نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات استفاده می کنند جواب درستی نداده است. فیس بوک هم اکنون 84 درصد از کل درامد تبلیغاتی خود را از محل آگهی های موبایلی به دست می آورد و لذا بلوکه کردن آگهی ها بر روی رایانه های رومیزی چندان هم برای این شرکت ضررآفرین نیست.
کارشناسان بارها هشدار داده اند که مجبور کردن کاربران به مشاهده تبلیغات اثر معکوس بر روی آنها می گذارد و افراد را از خرید و مصرف اجناس تبلیغ شده گریزان می کند. اما ظاهرا فیس بوک افزایش درآمد دریافتی از آگهی دهندگان به هر قیمت را مد نظر قرار داده است.