Gerdab.IR | گرداب

باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کرد

تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

عضو کارگروه تعیین مصدایق محتوای مجرمانه با اشاره به اینکه نمی‌توان جلوی شبکه‌های مجازی را با فیلتر گرفت، درباره تعداد فراوان کاربران ایرانی تلگرام، معتقد است نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذاریم.

به گزارش گرداب؛ رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره چگونگی ادامه فعالیت پیام‌رسان تلگرام در کشور گفت: با توجه به گستردگی فناوری ارتباطات نمی‌توان جلوی شبکه‌های مجازی را با فیلتر گرفت اما می‌توان با فرهنگ‌سازی و تولید محتوا با کانال‌ها و گروه‌هایی که ارزش‌های دینی، اخلاقی و شرعی ما را به مخاطره می‌اندازند مقابله کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم زیادی از کاربران به سمت تلگرام سوق پیدا کرده‌اند به همین دلیل باید تلاش کرد شبکه‌های مجازی داخلی را با کیفیت و خدمات بیشتری در بستر «شبکه ملی اطلاعات» ایجاد کرد و مانع از تمرکز کاربران در شبکه تلگرام شد چرا که عقل سلیم می‌گوید نباید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذاریم.

وی بیان کرد: در واقع ایجاد شبکه‌های متعدد و با کیفیت، علاوه بر ایجاد رقابت می‌تواند تسلط و نظارت بیشتر بر محتوا را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر لزوم نظارت بر فضای مجازی به ویژه تلگرام گفت: همان طور که ایشان گفته و تأکید کرده‌اند نظارت بر فضای مجازی ضروری است لذا باید این دغدغه با ارزش علما را مورد اهتمام قرار داده و به جد دنبال کنیم به همین دلیل در جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تأکیدات آیت‌الله مکارم شیرازی مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به اینکه ۴ مرکز شبکه ملی اطلاعات در شهرهای مشهد، شیراز، تبریز و تهران راه‌اندازی شده است و دستگاه‌های مختلف باید داده‌های خود را با این شبکه به اشتراک بگذارند، گفت: زیرساخت‌های ایجاد شبکه‌های مجازی داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و تنها نیاز است بخش خصوصی برای ایجاد شبکه‌های مجازی داخلی وارد کار شود