Gerdab.IR | گرداب

معاون درمان وزارت بهداشت:

مجوزی برای طبابت در فضای مجازی صادر نشده است

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوزی‌ برای طبابت از طریق فضای مجازی صادر نشده است گفت : 28 میلیون ایرانی تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند.

به گزارش گرداب؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تب بالای طبابت در فضای مجازی بیان کرد: در حال حاضر طبابت از طریق فضای مجازی میسر نیست و مصلحت این است که مردم پزشک عمومی را امین خود بدانند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون برای 28 میلیون ساکن روستا، عشایر و شهر‌های زیر 20 هزار نفر و حتی شهر‌هایی تا 50 هزار نفر طرح پزشک خانواده به اجرا درآمده و این اواخر نیز این طرح برای حاشیه شهر‌ها شروع شده است.

آقاجانی‌ با بیان اینکه پرونده پزشکی خانواده‌ها در اختیار پزشکان عمومی قرار می‌گیرد ،افزود: سوابق سلامتی و بیماری، عادات غذایی و حساسیت‌های تمام افراد خانواده در پرونده این افراد درج می‌شود و از این طریق پزشک عمومی راحت‌تر قادر به تشخیص نیاز‌های افراد است این شناختی که پزشک عمومی به خانواده‌ها پیدا می‌کند او را در تصمیم‌گیری‌های درست کمک کرده و در صورت بیمار را نیاز به پزشک متخصص ارجاع می‌دهد.

وی با اشاره به اجرایی نشدن طرح پزشک خانواده در برخی شهر‌ها یادآور شد: بهتر است که در این موارد مردم به پزشک عمومی مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح کنند چرا که درمان‌های تخصصی هم برای مردم و هم برای سازمان‌های بیمه‌گر هزینه بالایی در بر دارد.