Gerdab.IR | گرداب

تبلیغ و ترویج گسترده مشروبات الکلی در تلگرام+تصاویر

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵
به گزارش گرداب پدیده شبکه‌های اجتماعی یک فناوری غیرقابل انکار است که سهولت در ارتباط و امکانات فراوان، استقبال عمومی را در برداشته است. در میان شبکه های اجتماعی، تلگرام از ضریب نفوذ زیادی در میان آحاد جامعه برخوردار است. از همین رو در کنار فرصت های فراوانی که می توان در این شبکه اجتماعی مشاهده کرد، تهدیدات فراوان و بعضاً غیر قابل جبران را نیز در آن نظاره گر هستیم.

 

طبق بررسی به عمل آمده در کانال های تلگرامی فعال، موضوع تبلیغ و ترویج گسترده مشروبات الکلی بررسی شده است.

کانال هایی که سرجمع می توان نزدیک به 1 میلیون عضو  را در آن ها مشاهده کرد، صرفاً به معرفی انواع مشروبات الکلی اعم از خارجی و داخلی می پردازند.

در کنار این نحوه تهیه مشروبات الکلی را با تمام جزئیات به صورت تخصصی شرح می دهند و علاوه بر این نحوه مصرف آنها را نیز مبسوطاً توضیح می دهند و طبق رصد این کانال ها در طول یک ماه رشد قابل توجهی از اعضاء  را شاهد هستیم

در این کانال ها دلایل زیادی برای موجه و مشروع نشان دادن مصرف مشروبات الکلی آورده شده و به صورت بسیار ماهرانه درصدد شکستن قبح این قضیه و آلوده کردن نوجوانان و جوانان به مصرف آنها هستند.

نکته جالب اینکه در لابه لای مطالب این کانال ها که ظاهراً مختص به موضوع مشروبات الکلی است، پست‌های ضد نظام و سیاسی  و همچنین مطالب و تصاویر مستهجن نیز مشاهده می شود و به گونه ای که انگار جذب مخاطب از طریق چنین تاکتیک هایی انجام می شود.

در آخر سوالی که متوجه مسئولین می شود، این است که چگونه باید به فکر سلامت فرزندان خود باشیم، زمانی که چنین محیط های آلوده ای بدون هیچ گونه نظارت و دقتی و محدودیتی در اختیار جامعه قرار گرفته است.

منبع: دانا