Gerdab.IR | گرداب

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات:

سامانه احراز هویت کانال های تلگرامی آغاز به کار کرد/ کانال هایی که ثبت نام نکنند فیلتر می‌شوند

تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵

موسویان: کانال های تلگرامی بیش از 5 هزار عضو اگر تا یک ماه آینده ثبت نام نکنند از فعالیتشان جلوگیری میشود.

به گزارش گرداب؛ مرتضی موسویان رییس مرکز توسعه ی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی ضمن اعلام خبر آغاز ثبت نام احراز هویت کانال های تلگرامی بیش از 5 هزار عضو گفت: دارندگان این کانال ها براساس مسوبه شورای عالی فضای مجازی موظف هستند از طریق وبگاه ساماندهی وزارت ارشاد به آدرس samandehi.ir   حداکثر تا یک ماه آینده کانال خود را ثبت نمایند.

موسویان تاکید کرد: در صورت عدم ثبت نام، کانال غیر قانونی محسوب میشود و برای فیلترینگ و بستن کانال اقدام میشود.

وی یکی از دلایل مهم تصمیم شورای عالی فضای مجازی برای ثبت کانال های تلگرامی و صفحات مجازی را درخواست ارگان ها ، اصناف ، هنرمندان و مشاهیر برای جلوگیری ایجاد صفحات جعلی به نام آنها در این شبکه ها عنوان کرد.

موسویان مراحل ثبت نام و احراز هویت این کانال های این گونه شرح داد:

صاحبان کانال های تلگرامی پس از مراجعه به پایگاه ساماندهی وزارت ارشاد، برروی قسمت ثبت نام کلیک کرده و پس از وارد کردن مشخصات مورد نیاز با وارد کردن کد ارسال شده به شماره تلفن همراه‌شان می توانند ثبت نام کنند.

سپس یک ربات را باید به عنوان مدیر کانالشان انتخاب کنند که وظیفه تایید کانال را براساس شرایط احراز هویت به عهده دارد. پس از تایید ربات مذکور کانال یک کد یکتا به نام شامک دریافت میکند.

پس از دریافت کد شامک صاحبان کانال میبایست این کد داری لینک را در قسمت پروفایل کانال خود قرار دهند تا کاربران دیگر بتوانند با کلیک بر روی آن کد به مشخصات صاحب کانال و زمینه فعالیت و همچنین قانونی بودن فعالیت آن کانال دست یابند.

موسویان در پایان  عملکرد کد شامک را همانند آرم های ای-نماد (enamad) برای سامانه های مجاز فروش آنلاین دانست.