Gerdab.IR | گرداب

تشکیل فرماندهی دفاع سایبری در برزیل

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵

نیروی زمینی ارتش برزیل، برای دفاع از زیرساخت‌های حیاتی این کشور، یک فرماندهی دفاع سایبری ایجاد خواهد کرد.

به گزارش گرداب؛ نیروی زمینی ارتش برزیل از ایجاد یک فرماندهی دفاع سایبری خبر داد. این فرماندهی که به نام ComDCiber شناخته خواهد شد، وظیفه دفاع از زیرساخت‌های آنلاین این کشور را بر عهده دارد.
قرار است این فرماندهی به وزارت علم و فناوری وابسته باشد. البته برزیل از جولای 2015، یک هسته ابتدایی از این فرماندهی را به‌صورت فعال، راه‌اندازی کرد که با نام NuComDCiber شناخته می‌شد و هم‌اکنون قرار است به شکل یک فرماندهی عملیاتی، کار کند.
مقامات برزیل، پیش‌ازاین، از فضای سایبری به‌عنوان یکی از فضاهای راهبردی خود، در کنار صنایع هسته‌ای و فضایی نام برده بودند. مأموریت ComDCiber، ادغام و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های بخش‌های دفاع سایبر ملی باسیاست‌های دفاع سایبری، چارچوب‌ها و دستورالعمل‌ها و راهبردهایی است که در سال 2008، در سند راهبرد دفاع ملی این کشور و همچنین در سال 2012، در گزارش وزارت دفاع منتشر شده بود.
موضوع امنیت سایبری، از زمان برگزاری المپیک در این کشور، به یکی از دغدغه‌های اصلی مقامات برزیلی تبدیل شد. برزیل، یکی از کشورهای تأثیرگذار و مهم در منطقه آمریکای جنوبی است که در چند ماه گذشته نیز، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در راستای تقویت امنیت سایبری انجام داده است.