فیسبوک با داده‌های آفلاین کاربران چه می کند؟

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵

فیس بوک علاوه بر اینکه محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان است یک رسانه تبلیغاتی و تجاری هم محسوب می شود.

به گزارش گرداب؛ وب سایت فیس بوک بعد از گوگل دومین مرجع جمع آوری داده و اطلاعات کاربران است، اما به نظر می رسد حجم داده هایی که مردم به صورت آنلاین در اختیار این شرکت قرار می دهند کافی نیست. 

در روزهای اخیر موسسه تحقیقاتی ProPublica گزارشی در وب سایتش منتشر کرده بود که مدعی است کمپانی فیس بوک از شرکت های شخص ثالث متعددی یاری می جوید تا با خریداری داده، اطلاعات بیشتری را در مورد کاربرانش در اختیارش قرار دهند. در حال حاضر کمپانی تحت مدیریت مارک زاکربرگ با 6 شرکت مستقل به نام های «Acxiom»، "اپسیلون"، "Experian"، "داده های ابری اوارکل"، "Trans Union" و "WWP" در جهت جمع آوری اطلاعات تجاری همکاری می نماید.

گفته می شود: این مجموعه اغلب داده های مرتبط با میزان درآمد و سرمایه مردم را هدف قرار می دهد و البته تنها به اطلاعات آنلاین محصور نمی شود، بلکه رفتارهای آفلاین کاربر نیز مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

لازم به ذکر است؛ کل دسته بندی هایی که توسط فیس بوک مورد کنکاش قرار می گیرند به رقمی معادل با 29 هزار موضوع می رسد تا تبلیغات و در نتیجه درآمدزایی برای این شبکه اجتماعی منفعت به مراتب بیشتری داشته باشد. اگر از آن دسته از افراد هستید که سعی می کنید تا حد امکان اطلاعات خود را مخفی و خصوصی نگاه دارید، قطعاً عضو رسانه ای مانند فیس بوک نیستید؛ اما در هر صورت بهتر است بدانید یکی از اصلی ترین روش های درآمدزایی شبکه های اجتماعی نمایش تبلیغات مرتبط با خواسته های کاربر و همین طور فروش داده های مردم به سایر نهادها است.