شکایت آمریکایی ها از توییتر

شکایت آمریکایی ها از توییتر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵

تعدادی از خانواده‌های قربانیان آمریکایی در حملات تروریستی داعش از توییتر شکایت کردند.

به گزارش گرداب، خانواده سه تن از کشته‌شدگان آمریکایی در حملات تروریستی داعش در نروژ و فرانسه علیه توییتر شکایتی تنظیم کردند. شکایت‌کنندگان مدعی شده‌اند توییتر نتوانسته مانع ورود اعضای این گروهک تروریستی به پلتفرم خود شود. 

در این دادخواست به نقش عمده‌ توییتر در جذب نیرو برای داعش اشاره و عنوان شده است این گروهک از طریق توییتر برای فعالیت‌هایش تبلیغ و از طریق آن وحشت ایجاد می‌کند اما توییتر برای جلوگیری از اینگونه اقدامات کاری نکرده است. در بخشی از این دادخواست آمده است "توییتر به ابزار و سلاحی برای حمایت از تروریسم تبدیل شده است".

وکلای خانواده‌های قربانیان در مدارکی که به دادگاه ارائه کرده‌اند مدعی شده‌اند توییتر خلاف قانون ضد تروریسم عمل کرده و خواستار جبران خسارت شده‌اند.

سخنگوی توییتر هنوز به این شکایتنامه واکنشی نشان نداده است. در آگوست 2016 نیز قاضی کالیفرنیا دادخواست مشابهی علیه این شرکت به دادگاه ارائه کرد که آن را به حمایت از تروریسم متهم می‌کرد.

شبکه اجتماعی توییتر در سال 2015 پس از انتقادات فراوان مبنی بر حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله داعش، 350 هزار اکانت مربوط به داعش را به حال تعلیق درآورد.