Gerdab.IR | گرداب

گاردین گزارش داد:

ایران نبرد گسترده‌ا‌ی را در عرصه رسانه‌ای آغاز کرده است

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹

یک روزنامه انگلیسی اقدام ایران به پخش برنامه به زبان اسپانیایی را افزایش ایده به کار گیری "قدرت نرم" برای غلبه بر تسلط رسانه‌ای کشورهای متخاصم و برخورد با رویه دوگانه رسانه‌ها و دولت‌های آمریکایی و غربی دانست.

به دنبال اعلام خبر آغاز به کار شبکه اسپانیایی زبان از سوی ایران، یک روزنامه انگلیسی از تدارک همه جانبه ایران در عرصه رسانه‌ای خبر داد.

به گزارش گرداب، روزنامه گاردین نوشت: اعلام این خبر نشان از تلاش ایران برای نمایش حقانیت خود است.

بنا بر این گزارش، ایران هم اکنون با پخش برنامه به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی از طریق شبکه‌های   IRIB نبرد با رسانه‌های مخالف را شروع کرده است.

 در این بین شبکه پرس‌تی‌وی انگلیسی که مدعی ارائه اخبار و گزارش‌های صحیح از خاورمیانه است با برخورداری از دفتر بزرگی در لندن در حقیقت ارگان رسانه دولتی ایران و وسیله‌ای برای شکستن دژ رسانه‌ای غرب محسوب می‌شود.

 شبکه عربی العالم هم از زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 آغاز به کار کرد. در ماه جاری نیز شبکه بیست و چهار ساعته iFilm برای پخش فیلم‌ها و سریال‌های سرگرم کننده برای لبنان، امارات متحده، سوریه و دیگر کشورها فعالیت خود را آغاز نمود.

 گاردین در خاتمه می نویسد: اقدام به پخش برنامه به زبان اسپانیایی حکایت از افزایش ایده به کار گیری "قدرت نرم" برای غلبه بر تسلط رسانه‌ای کشورهای متخاصم و برخورد با رویه دوگانه رسانه‌ها و دولت‌های آمریکایی و غربی است. در این بین آمریکای لاتین به خاطر ارتباط مناسب ایران با کشورهای این حوزه چون ونزوئلا، اکوادور، بولیوی و برزیل مکان مناسبی برای پخش برنامه به زبان اسپانیایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران