فروشندگان بازی کنسول‌ها برای قانونی کردن بازی‌ها اقدام کنند

فروشندگان بازی کنسول‌ها برای قانونی کردن بازی‌ها اقدام کنند
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

فروشندگان بازی‌های کنسول پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان که از نظر محتوایی مشکلی ندارند، می‌توانند با نصب هولوگرام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ بازی‌های خود را به‌صورت قانونی به فروش برسانند.

به گزارش گرداب، خسرو کردمیهن رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای گفت: اخیرا جلسه‌ای با مسئولان اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری درباره برخوردهای تندی که با برخی از فروشندگان بازی‌های کنسول‌ها شده بود، داشتیم که در این جلسه تلاش شد تا راهکاری برای این معضل اندیشیده شود.

وی افزود: در این جلسه بنا شد تا برای پروانه‌دار شدن بازی‌هایی که محتوای نامناسبی ندارند، اما از مجاری غیرقانونی به دست فروشندگان و در نهایت مصرف‌کنندگان می‌رسد، راهکاری مد نظر قرار گیرد.

کردمیهن با اشاره به اینکه یکی از علت‌های وجود بازی‌های غیرمجاز در بازار آشنا نبودن فروشندگان با مراجع و پخش‌کننده‌های قانونی است، گفت: در جلسه اخیر تصمیم بر آن شد تا آدرس‌های مراجع قانونی در اختیار اتحادیه دستگاه‌های صوتی و تصویری قرار گیرد تا فروشندگان بدانند از چه مراجعی می‌توانند بازی‌های دارای پروانه را خریداری کنند و به دست مشتریان خود برسانند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بنا شد تا اتحادیه فراخوانی را منتشر کند تا فروشندگان به پروانه‌دار کردن بازی‌های غیرمجاز خود اقدام کنند تا پلیس و مراجع دیگر در هنگام بازرسی‌های خود از قانونی بودن بازی‌ها مطلع شوند.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای افزود: بنیاد ملی ‌بازی‌های رایانه‌ای اعلام آمادگی کرده که به همه بازی‌های مجاز کنسول‌ها، هولوگرام داده شود تامشکلی برای متقاضیان به وجود نیاید.

کردمیهن ادامه داد: این هولوگرام‌ها تحت نظارت بنیاد روی بازی‌ها نصب خواهد شد و بعد از آن هیچ مشکلی برای فروشندگان در بازرسی‌ها، صورت نخواهد گرفت.

وی درباره هزینه نصب هولگرام‌ها نیز گفت: این کار هزینه چندانی ندارد و طبق مصوبه مجلس تنها 200 تومان برای هر هولوگرام هزینه می‌شود.

به گفته رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای، بیشتر محصولات غیر قانونی موجود در بازار از نظر محتوایی مشکل ندارند ولی چون پلیس و دیگر مراجع، تنها وجود هولوگرام را مدنظر قرار می‌دهند، از این رو مشکلاتی برای برخی فروشندگان در حین انجام بازرسی‌ها به وجود آمده که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.